הבורסה סגרה במגמה מעורבת; פריגו צנחה ב-4.4%

ריבית בנק ישראל לאוגוסט תפורסם אחה"צ ■ ועדת הכספים תדון במשבר בבורסה ■ עסקת וודסייד לקראת פיצוץ ■ בבילון סיכמה את הרבעון השני ■ עסקת ענק לפריגו

הבורסה בתל אביב נסחרה היום (ב') במגמה מעורבת, כשמדד ת"א 25 סוגר בירידה בעיקר עקב ירידות חדות במניות פריגו ומנגד מדד ת"א 75 סוגר בעלייה. מחזור המסחר הסתכם בכ-873 מיליון שקל בלבד, ברקע למגמה מעורבת עם נטייה לעליות בבורסות אירופה וירידות קלות בוול סטריט.

אחד האירועים המרכזיים שיעמדו במוקד בשבוע הקרוב יהיה הצהרת הריבית של ה'פד'. ביום רביעי ועדת השוק הפתוח של הבנק המרכזי תמסור הצהרה, בתום פגישה בת יומיים, לגבי המדיניות המוניטרית והתחזיות הכלכליות לעתיד. המשקיעים שוב יעסקו בשאלת השאלות - ה'פד' ימשיך בתוכניות להקלה כמותית גם בעתיד הקרוב או שמא יתחיל לאותת על הפסקה או האטה בקצב רכישות האג"ח?

בנוסף, ביום שישי יתפרסם דוח התעסוקה לחודש יולי. לפי התחזיות המוקדמות בשוק, המשק האמריקאי ייצר כ-180 אלף משרות בחודש החולף, נמוך מ-195 אלף המשרות שנוצרו ביוני. שיעור האבטלה צפוי לרדת לרמה של 7.5% לעומת 7.6%.

ובארץ, יפרסם היום בנק ישראל את החלטת הריבית לחודש אוגוסט, ההחלטה הראשונה בהובלת ממלאת מקום נגיד בנק ישראל קרנית פלוג. על פי הערכות בשוק, הריבית במשק תישאר ללא שינוי - 1.25%.

ועדת הכספים של הכנסת תדון מחרתיים במשבר בבורסה בת"א, על רקע התפטרות ההנהלה הבכירה נוכח הנפילה במחזורי המסחר והאשמותיו של יו"ר רשות ני"ע, שמואל האוזר. לדיון הוזמנו האוזר, היו"ר המתפטר סם ברונפלד והמנכ"לית הפורשת אסתר לבנון.

עסקת ענק לפריגו; בבילון סיכמה את הרבעון השני

עסקת ענק לפריגו : חברת התרופות ללא מרשם, הנסחרת בוול סטריט ובורסת תל אביב, דיווחה היום כי הסכימה לרכוש את חברת Elan האירית תמורת כ-8.6 מיליארד דולר בעסקת מזומן ומניות.

אייל גבאי, המומחה הכלכלי באי.די.בי מטעם ביהמ"ש, המליץ אתמול באופן רשמי להעביר את השליטה בקונצרן לידי מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות , ובהתאם לכך להחליף את הנהלת החברה והדירקטוריון באחזקות ובחברה הבת אי.די.בי פתוח. בד בבד, מיישר גבאי קו עם כונס הנכסים הרשמי של מדינת ישראל, וממליץ לביהמ"ש שלא להעמיד להצבעת הנושים את מתווה הסדר החוב שהציע בעל השליטה הנוכחי באי.די.בי, נוחי דנקנר.

בבילון סיכמה היום את הרבעון השני של 2013 עם עלייה מינורית של 3% בהכנסות ל-163 מיליון שקל לעומת 159 מיליון שקל ברבעון השני של 2012. החברה מפרטת את התפלגות ההכנסות על פי לקוחות עיקריים: 43% מההכנסות נבעו מגוגל (לעומת 84% ברבעון המקביל ו- 66% ברבעון הראשון של 2013), 32% מיאהו (לעומת פחות מ-10% ברבעונים הקודמים) ו-25% משותפים וממקורות הכנסה אחרים. בשורה התחתונה, דיווחה החברה על זינוק של 74% ברווח הנקי ל-40 מיליון שקל.

עסקת הענק של חברת וודסייד לרכישת 30% מהזכויות במאגר לוויתן על סף פיצוץ. מדובר בעסקה בהיקף 1.25 מיליארד דולר, שעקרונותיה סוכמו בדצמבר שעבר בין וודסייד, חברת חיפושי הגז הגדולה באוסטרליה, לשותפות המחזיקות במאגר - נובל אנרג'י, קבוצת דלק ורציו . לפי מזכר ההבנות שנחתם בדצמבר הייתה וודסייד אמורה לשלם מקדמה על סך 696 מיליון דולר עם חתימת ההסכם, אך החתימה שתוכננה לפברואר מוקפאת עד שמדינת ישראל תחליט מהי מדיניותה בתחום יצוא הגז.

תהליך המכירה של חברת גדות מיכליות על-ידי בנק דיסקונט עשוי לקבל תאוצה בתקופה הקרובה. אתמול נחשף ב"גלובס" כי חברת הובלת הכימיקלים זכתה בבוררות שנערכה בלונדון מול מספנה סינית, שממנה הזמינה ארבע אוניות בשנת 2007, בסכום של כ-80 מיליון דולר. הסכום צפוי להתקבל אצל גדות בעוד כמה שבועות, וצפוי להקטין את החוב הפיננסי של החברה, ובכך להעלות את שוויה.

בית המשפט הפדרלי לערעורים בארה"ב קבע ביום שישי כי לטבע יש בלעדיות על התרופה רק עד למאי 2014. בית המשפט קיבל את פסיקתו של בית המשפט המחוזי בניו יורק בנוגע לתוקפם והפרתם של ארבעה פטנטים של קופקסון, תרופת הדגל של החברה לטיפול בטרשת נפוצה, אשר פוקעים במאי 2014.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]