גולדברג: "מאוגוסט הקרוב שוק הנדל"ן ייכנס לקיפאון"

נשיא לשכת רואי חשבון, דודי גולדברג: "לא יהיו עסקאות להשקעה. אנחנו נכנסים לתקופה חדשה, ונצטרך לראות איך השוק יגיב אליה"

סקירת הנדל"ן שפרסם אתמול (ב') האוצר מגיעה לאחר שהאוצר כבר פרסם סקירה עדכנית יותר לענף במסגרת הסקירה החודשית אורות אדומים. בעוד נתוני הרבעון הראשון של 2013 מעידים על התקררות משמעותית בענף, הן במספר העסקאות והן בהיקף פעילות המשקיעים, נתוני מאי 2013 דווקא מעידים על מגמה הפוכה כמעט בכל הפרמטרים.

מסקירת אורות אדומים שהתייחסה למאי האחרון עלה כי עלייה חדה של 32% נרשמה במספר העסקאות בהתייחס לחודש הקודם ועלייה בשיעור דומה בהשוואה למאי 2012. מספר הדירות שנרכשו במאי היה הגבוה ביותר בעשור האחרון ועמד על 12.4 אלף. עוד על פי הנתונים העדכניים יותר, היקף פעילות המשקיעים זינק בלא פחות מ-53% בהשוואה לאפריל 2013 וכך גם היקף העסקאות שביצעו משפרי הדיור שהיה גבוה ב-50% מאותו הנתון באפריל 2013.

"תוצאות הרבעון הראשון של 2013 מעידות על כך שהציבור חכם. חוסר הוודאות לקראת הגזירות של חוק ההסדרים והתקציב הביא לירידה בעסקאות", כך אמר היום ל"גלובס" נשיא לשכת רואי חשבון, דודי גולדברג. "העלייה שנרשמה בכל הפרמטרים במאי האחרון אינה מעידה על שינוי מגמה אלא על הרצון של הציבור להימנע מהגזירות שכבר ברור שיוטלו על הענף. בחודשים הבאים, ובעיקר מאוגוסט הקרוב, השוק ייכנס לקיפאון בכל הקשור לדירות להשקעה. הציבור מנסה לנצל את מה שהוא יכול לפני הגזירות ובאוצר יגלו שההכנסה המתוכננת שלהם, שעומדת על כ-1.4 מיליארד שקל ממיסוי נדל"ן, לא תגיע. לא יהיו עסקאות להשקעה. אנחנו נכנסים לתקופה חדשה, ונצטרך לראות איך השוק יגיב אליה. הכנסת סעיפי המיסוי לחוק ההסדרים היא טעות ואנחנו עומדים להגיש בג"ץ בנושא".

את התחזית הזאת אפשר לראות גם בסקירת האוצר העדכנית ביותר, שהסתיימה בשורה: "נתונים ראשונים ליוני מצביעים על ירידה חדה במספר העסקאות בהשוואה למאי, בפרט בדירות חדשות".