מה עשו ההמלצות של דפנה בסה מאלטשולר שחם?

בסה ממליצה לפזר את תיק המניות, ומזהה הזדמנות בחברות הנדל"ן המניב הישראליות ■ ומה לגבי ההמלצות שלה מסוף פברואר?

על רקע מצב השוק, דפנה בסה, מנהלת תחום ניהול תיקים באלטשולר שחם, סבורה כי הרכיב המנייתי בתיק ההשקעות צריך לעמוד על 30%, בעיקר בשל הריביות הנמוכות והיעדר אלטרנטיבות.

בביקורה הקודם במדור, בסוף חודש פברואר, המליצה בסה לפזר באופן שווה את ההשקעה באפיק המנייתי בשוק המקומי ובשוקי חו"ל. כעת היא מציינת כי "בהתאם להמלצה, מתחילת השנה המדד המוביל בארה"ב, ה-S&P 500, עלה ביותר מפי שלושה ממדד ת"א 100, והיווה תרומה משמעותית לתיק ההשקעות".

במבט קדימה, בסה מגדילה את החשיפה למניות בחו"ל ל-65% מהרכיב, ומציינת כי באלטשולר שחם "ממשיכים לדבוק בפיזור תיק המניות".

לדבריה, "הגידול בחשיפת ההשקעות לחו"ל הוא תולדה של כמה בעיות שמאפיינות את השוק המקומי. הידועה והמפורסמת שבהן היא היעדר סחירות, והניסיון מעורר המחלוקת לפתור בעיה זו באמצעות הארכת שעות המסחר. לצד זה, יש לציין גם את היעדרה של אלטרנטיבת ההשקעות והמחסור בסקטורים אטרקטיביים להשקעה".

עם זאת, בסה סבורה כי בשוק המקומי יש חברות עם פוטנציאל לרווח. מבין המלצותיה בולטות מניית עזריאלי, שטיפסה ב-9% מאז סוף פברואר, ומניית אלוני חץ שהוסיפה לערכה כ-2% באותה תקופה.

בהתייחסות לענף הנדל"ן המניב מציינת בסה כי "חלק מהחברות אמנם חוו עליית מחירים, אך אנו מעריכים כי בחלק מהחברות בסקטור עדיין צפויים רווחים. נראה שהרווחיות של החברות הללו עולה מדי שנה, והן מצליחות להגדיל את המרווח בין המחיר הנמוך של גיוס החוב שלהן, לבין דמי השכירות הגבוהים שהן גובות".

פוטנציאל מעניין נוסף שבסה מזהה בשוק המקומי הוא "חברות אשר פעילותן נלווית להשפעה של הפקת הגז. עיקר הנהנות מכך הן חברות תעשייתיות, שעלות המכר שלהן תפחת בעקבות המעבר לגז".

לגבי סקטור הבנקים, שאיבד גובה מאז סוף פברואר, מציינת בסה כי "בניגוד להמלצה הקודמת, אנו רואים מכירות של בעלי עניין ולחץ מסוים על המניות בענף".

"קניות נקודתיות באג"ח הקונצרניות"

באשר לשווקים שמעבר לים מציינת בסה כי "האסטרטגיה הראויה היא שילוב של החזקת מניות בצורה ישירה (באמצעות קרן נאמנות) והחזקות משולבות של מדדים גלובליים. זה הזמן להוסיף מדדים שמכילים מניות של חברות קטנות יותר בארה"ב. בניגוד לאירופה, הכלכלה האמריקאית מציגה נתונים משופרים, ואותן חברות קטנות עשויות ליהנות מכך".

לגבי שוק החוב מציינת בסה כי "בחצי השנה האחרונה (ובדגש על החודשיים האחרונים) חווינו באג"ח הקונצרניות בחו"ל מהלך של פתיחת מרווחים ועליית תשואות חדה ואגרסיבית בחוב הממשלתי בארה"ב".

בסה מזכירה כי "אג"ח לעשר שנים נע מרמה של 1.85% בתחילת מארס ל-2.7% בתחילת החודש. תאוות הסיכון של המשקיעים פחתה ודחפה להמשך עליית תשואות בנכסים הבטוחים, בעיקר באג"ח של השווקים המתעוררים".

עוד היא מציינת בעניין כי "מטבעות רבים נחלשו אל מול הדולר, וסקטורים וחברות נפגעו ללא קשר לאיכות האשראי שלהן. בשל כך, להערכתנו, כדאי לבצע הגדלה הדרגתית מחודשת בחוב בחו"ל בצורה מדודה וסלקטיבית".

לגבי השוק הקונצרני המקומי מציינת בסה כי "המרווחים בארץ הם מהנמוכים שהיו בשנים האחרונות, ועל כן אנו מאוד בררנים לגבי הסדרות הקונצרניות בארץ, ומייעדים את הגידול בסך החשיפה לאג"ח מעניינות בחו"ל".

עם זאת, היא מדגישה כי "לא מעט מההד התקשורתי של הסדרי החוב מייצר לעיתים פאניקה באג"ח קונצרניות שלא לצורך, וניתן לנצל זאת לקניות נקודתיות, כמובן לאחר בדיקת חוב מעמיקה".

בסה ממליצה להמשיך להחזיק את הסדרות של כור ויוניטרוניקס. לעומתן, לגבי אג"ח סדרה ג' של דש, שהוסיפה לערכה כ-7%, היא מציינת כי "אחרי שביצעה מהלך נאה של עליות, אנו לא צופים אפסייד משמעותי נוסף".

הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך

תיק ההשקעות - דפנה בסה
 תיק ההשקעות - דפנה בסה

ההמלצות של דפנה בסה
 ההמלצות של דפנה בסה