פישר על הודעת פרנקל: "בטוח שהיה תורם רבות לישראל"

פישר: "אני מצר על כך שהתפתחויות האחרונות לא איפשרו ליעקב את הזכות לשרת את המדינה כנגיד פעם נוספת, דבר שאני בטוח שהיה תורם רבות למשק"

נגיד בנק ישראל לשעבר, הפרופ' סטנלי פישר, הגיב היום (ג') להודעת הסרת המועמדות של הנגיד המיועד, פרופ' יעקב פרנקל, אתמול.

"פרופ' פרנקל שימש כנגיד מצוין וכגורם מרכזי בתהליכי המודרניזציה של המדיניות המוניטרית והמערכת הפיננסית של המשק הישראלי במשך יותר משמונה שנות כהונתו, עד לשנת 2000. לאחר פרישתו מבנק ישראל, המשיך פרופ' פרנקל בתפקידים בכירים בארגונים גלובליים, שהוסיפו לידע העצום שלו על המשק העולמי. כל אלה הביאו לו הכרה מקצועית ואישית רחבה, ולמינויו למנכ"ל ובהמשך ליו"ר ה-G30, ארגון יוקרתי של כלכלנים, שרי אוצר לשעבר ונגידים לשעבר של המדינות המובילות בעולם".

"אני מצר על כך שהתפתחויות האחרונות לא איפשרו ליעקב את הזכות לשרת את המדינה כנגיד פעם נוספת, דבר שאני בטוח שהיה תורם רבות למדינת ישראל, לתושביה ולמשק הישראלי".

עו"ד אלי זהר, פרקליטו של פרופ' יעקב פרנקל, טען היום כי בישראל מתנהלת "רדיפה" של בכירים בשירות הציבורי ומכנה את הדיווחים בתקשורת בעניינו של פרנקל - "התעללות".

"לוקחים עניין גמור וסגור שאין שם כלום ואנחנו מהרהרים שמא ככה, שמא אחרת. אני רואה בזה הרבה יותר מרדיפה", אמר זהר בראיון לגלי צה"ל בהתייחסו לפרשת הגניבה לכאורה מחנות בדיוטי פרי בהונג-קונג, מה שהיווה את הקש ששבר את גב הגמל והוביל את פרנקל להודיע כי לא יקבל על עצמו את המינוי לנגיד בנק ישראל.

זהר התייחס לתקרית בהונג-קונג ואמר: "שלטונות אותה מדינה שבה אירעה האפיזודה אמרו שאין מאחוריה לא-כלום והם מאוד מקווים או סומכים על זה שפרנקל לא יגיש תביעה על מה שאירע. נקודה. יש על זה מסמך והמסמך הזה הוצג. כל הרהור נוסף אחרי הדברים האלה נראה לי לא ראוי. "מה קרה, מי אמר למי, מתי, איפה - כל הדברים האלה מרחיקי לכת. אני לא אבוא להרהר אחרי החלטה של פרקליט המדינה הישראלי, ואני לא רוצה שבישראל יהרהרו אחר החלטה של המשנה לפרקליט המדינה של הונג-קונג".