הערכות: עסקת כלל ביטוח תיחתם בקרוב

דירקטוריון אי.די.בי פתוח אישר את העסקה הנרקמת למכירת 30% ממניות כלל ביטוח לקבוצת CP התאילנדית ■ המכירה הנרקמת - לפי שווי חברה של 4.6 מיליארד שקל, פרמיה של כ-25% על מחיר השוק

דירקטוריון אי.די.בי פתוח אישר את העסקה הנרקמת למכירת 30% ממניות כלל ביטוח לקבוצת CP התאילנדית (Charoen Pokphand) שבשליטת Dhanin Chearavanont, תאילנדי ממוצא סיני, בתמורה לכ-1.4 מיליארד שקל. כך נודע היום (ג') ל"גלובס".

על רקע זאת, כפי שמעריך גורם המקורב למהלך, "העסקה עשויה להיחתם כבר היום או בימים הקרובים". גורם אחר הוסיף כי "לפי שעה העסקה מתקדמת, הגם שסביר שלא תיחתם היום או מחר".

בשעות אלה המו"מ בין הצדדים ועורכי דינם נמשך במלוא המרץ כאשר על פי הערכות בשוק, הצדדים קרובים לחתימה על הסכם. עם זאת, חתימה על הסכם מחייב לביצוע העסקה אינו מהווה סוף פסוק משום שהשלמת העסקה תלויה קבלת אישור שליטה מהפיקוח על הביטוח - הליך שדורש בדיקות מעמיקות וארוכות ותוצאותיו אינן ברורות מאליהן בשלב זה.

נציין כי לפי שעה קיבלו אי.די.בי והרוכשת הפוטנציאלית מעין "אור ירקרק" מהפיקוח על הביטוח להמשיך במגעים.

לפני ימים אחדים הודיעה קבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר כי היא במגעים מתקדמים עם הרוכש הפוטנציאלי הזר, למכירת 30% מכלל ביטוח לפי שווי חברה של 4.6 מיליארד שקל. בנוסף, העסקה הנרקמת כוללת על פי הודעת אי.די.בי גם אופציות שיינתנו לשני הצדדים להשלים מכירת יתרת מניות אי.די.בי פתוח בכלל ביטוח (25%) בעתיד. לכאורה סוגיית המחיר סגורה ואולם לא מן הנמנע כי היא עדיין אינה סגורה לחלוטין.

בניגוד למהלך אחר למכירת מניות בכלל ביטוח שאי.די.בי הציגה לאחרונה (עם קרן אדוונט), הפעם מדובר במגעים רציניים, אומרים גורמים המעורים בנושא. ככל הידוע המו"מ נמצא בנקודה רגישה לקראת סיום. עם זאת, כפי שדיווחה לאחרונה אי.די.בי עדיין אין ודאות שייחתם הסכם מחייב בין הצדדים. ככל הידוע העסקה לא מותנית בביצוע דיו דיליג'נס מצד הרוכש הפוטנציאלי, שמצידו כבר עשה בתקופה האחרונה חינה מעמיקה של כלל ביטוח.

קבוצת אי.די.בי מובילה את הליך מכירת כלל ביטוח בכפוף להוראת ביהמ"ש המחוזי בת"א, שהורה לה למכור לפחות מחצית מהחזקותיה בקבוצת הביטוח הגדולה (27.5%) עד 22 באוגוסט (נכון לשלב זה).

מדובר במרכיב מרכזי שהתקדמות בו מחויבת מבחינת דנקנר, אם הוא מעוניין לשפר את סיכוייו להמשיך ולאחוז באי.די.בי פתוח. זאת, כחלק מהמהלך המתמשך בין דנקנר ונושי קבוצת אי.די.בי - במספר חברות ההחזקה בה: טומהוק וגנדן הפרטיות ואי.די.בי אחזקות ואי.די.בי פתוח הציבוריות, שנקלעו למשבר פיננסי קשה מאוד.