ארה"ב: קייס שילר זינק ל-12.2%, מדד אמון הצרכנים ירד

(עדכון) - המדד, שבוחן את השינוי במחירי הבתים ב-20 ערים מובילות בארה"ב, טיפס בחודש מאי בשיעור של 2.4% ■ מחירי הבתים בכל אחת מ-20 הערים עלו בקצב של לפחות 1.2% ■ מדד אמון הצרכנים ירד ל-80.3 נקודות

שוק הדיור בארה"ב ממשיך להתאושש בקצב מהיר. מדד קייס-שילר/S&P שפורסם היום (ג') הפתיע לטובה והצביע על עלייה של 2.4% במחירי הבתים ב-20 ערים מובילות בארה"ב בחודש מאי. בשקלול שנתי עלה המדד בקצב של 12.2%, העלייה השנתית החדה ביותר מאז 2006.

ממוצע תחזיות האנליסטים של "בלומברג" הצביע על עלייה שנתית חדה יותר בקצב של 12.4%.

לפי הנתונים, מחירי הבתים בכל אחת מ-20 הערים עלו בקצב של לפחות 1.2%, בעוד מחירי הדיור בסן פרנסיסקו רשמו עלייה חודשית של 4.3%. עוד עולה מהנתונים כי מחירי הבתים בשתי ערים טיפסו לשיאים חדשים, מעל הרמות שהיו קיימות לפני המשבר.

אנליסטים מסבירים כי העלייה החדה במחירי הבתים נגרמה בשל 3 סיבות מרכזיות: אשראי זול, היצע נמוך ושיפור בשוק התעסוקה. כל אלה גורמים לעלייה בביקוש לבתים ומניעים את המחירים מעלה. אחת התוצאות של העלייה בערך הבתים היא שיפור במצב הפיננסי של משקי הבית, עניין שעשוי ליצור שיפור בצריכה הפרטית - המנוע המרכזי של הכלכלה האמריקאית.

ב-17:00 התפרסם מדד אמון הצרכנים לחודש יולי ורשם קריאה של 80.3 נקודות, נמוך מהקריאה בחודש יוני, שעמד על 81.4 נקודות וכן מהתחזיות בשוק שעמדו על קריאה של 81.1 נקודות.