ארה"ב צמחה ב-1.7% ברבעון; 200 אלף משרות חדשות

סקר ה-ADP הפתיע לטובה בעוד אנליסטים ציפו ל-180 אלף משרות חדשות במגזר הפרטי ■ כלכלת ארה"ב התרחבה בקצב שנתי של 1.7% ברבעון השני - מעל התחזיות שעמדו על 1.1% ■ כלכלן: "הכלכלה מתאוששת"

נתונים טובים בארה"ב: סקר ה-ADP היכה את התחזיות המוקדמות והצביע על יצירה של 200 אלף משרות בחודש יולי. קונצנזוס האנלינסטים של רויטרס הצביע על יצירה של 180 אלף משרות בלבד, לאחר שבחודש יוני נוספו לסקטור הפרטי 198 אלף משרות.

נזכיר, הסקר שמבצעת חברת ADP, בוחן את מספר המשרות שנוצרו בסקטור הפרטי (ללא מגזר החקלאות) משמש כמעין "קדימון" לדוח התעסוקה המלא שיתפרסם ביום שישי. לפי התחזיות בשוק כ-180 אלף משרות נוספו למשק האמריקאי בחודש החולף, כאשר שיעור האבטלה צפוי לרדת ל-7.5%, לעומת האומדן הקודם שעמד על 7.6%.

משרד העבודה האמריקאי עדכן כלפי מעלה את הנתונים של חודש יוני, לרמה של 198 אלף משרות, לעומת הנתון המקורי שעמד על 188 אלף משרות. מהנתונים עולה עוד כי צמיחה חדה נרשמה בקרב העסקים הקטנים, המעסיקים פחות מ-50 עובדים. כ-82 אלף משרות נוצרו בקרב אותם עסקים קטנים, בעוד שבקרב העסקים הבינוניים והגדולים נוספו כ-60 אלף ו-57 אלף משרות בהתאמה.

בנוסף, בהתאם למגמה בחודשים האחרונים, מרבית המשרות נוצרו בסקטור השירותים - 177 אלף, בעוד שלסקטור הייצור נוספו 22 אלף משרות.

אומדן הצמיחה הפתיע לטובה

כלכלת ארה"ב התרחבה בקצב שנתי של 1.7% ברבעון השני, בעיקר בשל עלייה חדה בפעילות העסקית ובהוצאות הצרכנים. כך עולה מנתוני אומדן הצמיחה הראשוני לרבעון השני שפורסמו היום. צפי האנליסטים בשוק עמד על קצב צמיחה של עד 1.1%.

לפי הנתונים שפרסמה לשכת המסחר האמריקאית, הצריכה הפרטית טיפסה ב-1.8% ברבעון השני בעוד שההשקעות העסקיות צמחו ב-9%, בעיקר בשל צמיחה דו-ספרתית בסקטור הבנייה למגורים. עם זאת, נתון הצמיחה הושפע גם מעלייה חדה בייבוא (וכתוצאה מכך גידול בגירעון המסחרי) וירידה של 1.5% בהוצאות הפדרליות.

עם זאת, נתוני הצמיחה של הרבעון הראשון עודכנה כלפי מטה, לרמה של 1.1%, לעומת האומדן המקורי שעמד על קצב צמיחה של 1.8%, זאת בעיקר בשל שינויים בשיטת החישוב של הצמיחה הכלכלית.

"התחזית למחצית השנייה של השנה חזקה יותר", אמר לסוכנות בלומברג כלכלן ב-UniCredit Group. "הכלכלה מתאוששות, הצרכן נראה איתן".

מאוחר יותר התפרסם מדד מנהלי הרכש של שיקגו לחודש יולי, שרשם קריאה נמוכה מהצפי של 52.3 נקודות, לעומת התחזיות המוקדמות שעמדו על 53.7 נקודות.

עם זאת, המשקיעים שוב נושאים עיניהם לעבר ועדת השוק הפתוח של ה'פד', שתפרסם ב-21:00 (שעוננו) את הצהרת הריבית והמדיניות המוניטרית לחודש אוגוסט.