אישום: חרדי מ"נטורי קרתא" הציע לרגל עבור איראן

נחשפה פרשת ריגול חמורה, שבמסגרתה חרדי המשתייך לזרם נטורי קרתא יצר קשר עם נציגויות אירניות ברחבי העולם והציע להעביר להן מידע "שיסייע לפגוע במשטר הציוני" ■ הוא אף נפגש עם גורמים אירניים בברלין, שם קיבל מהם תיבת מייל ונאמר לו לחכות להוראות

הותר לפרסום: כתב אישום הוגש היום (ה') לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד חרדי מנטורי קרתא לאחר, שלפי האישומים, קיים קשרים עם נציגויות אירניות בעולם במטרה להעביר אליהן מידע. הוא נאשם בקיום מגע עם סוכן זר ובגידה במדינה.

לפי כתב האישום, בשנת 2011, חיפש האיש, תושב ירושלים, נציגויות של אירן ברחבי העולם דרך האינטרנט כדי להעביר אליהן מידע ש"ייסייע להן לפגוע במשטר הציוני, ולכונן משטר גויים בארץ ישראל". כשגילה שיש לאירן שגרירות בברלין רכש כרטיס טיסה מישראל לברלין.

כשהגיע לשגרירות הציג את עצמו כישראלי וביקש לשוחח עם הנציגים במקום. הוא מסר לפקיד בכניסה את דרכונו ונכנס פנימה. במשרד פגש שלושה אנשים ואחד מהם הציג עצמו בשם: "האג'י באבא". החרדי, מזרם נטורי קרתא, סיפר לשלושה על אמונתו השוללת את קיומה של מדינת ישראל ועל כך שהוא שואף להחליף את השלטון בישראל בשלטון "גויים" . לפי כתב האישום, צעתו היתה - לאסוף עבור אירן מידע מודיעיני על ישראל ולהעבירו לידיהם.

האג'יבבה הורה לו להמשיך ולהיות בקשר דרך תיבת דואר אלקטרוני, שאת פרטיה העביר לידיו. במייל צויין כי עליו לחכות להוראות דרך התיבה. מכתב האישום עולה כי בחודשים שלאחר מכן ניסה הנאשם להמשיך ולתקשר עם הגורמים אירניים דרך טלפונים ציבוריים בירושלים ונקודת אינטרנט מרוחקת ביתו - זאת בניסיון לטשטש עקבות שיובילו אליו.

הוא הצליח להתקשר עוד מספר פעמים לאותם נציגים אירנים, אך לפי כתב האישום, לא נוצר איתם קשר מעבר לכך והנאשם לא העביר בסופו של דבר כל מידע.

"פגשתי אותו לראשונה היום", אמר סניגורו של הנאשם בבית המשפט עורך הדין יאיר נהוראי, "כתב האישום מתייחס למשהו שקרה לפני שנתיים וחצי ונשאלת השאלה מה קרה עד עכשיו". נהוראי ציין עוד כי לא נגרם נזק. "לא נכון מצידי להתייחס ספציפית", הוסיף, "אבל אני מבין מדבריו שהוא עבר חקירה לא פשוטה"