חג'ג' רוכשת שארית הקרקע למגדל סומייל ב-81 מיליון שקל

לפני כחצי שנה רכשה הקבוצה את החלק הראשון של המתחם, 52% מהקרקע, תמורת 104 מיליון שקל מחברת יורוקום נדל"ן

קבוצת חג'ג', בשליטתם של צחי ועידו חג'ג', חתמה אמש על הסכם לרכישת מלוא זכויות הבנייה של מתחם "סומייל" בפינת הרחובות איבן גבירול וארלוזורוב בתל אביב. הקבוצה תרכוש כעת 48% הנותרים בקרקע מחברת שורקה, בתמורה ל-81 מיליון שקל, זאת לאחר שלפני כחצי שנה רכשה הקבוצה את החלק הראשון של המתחם, 52% מהקרקע, תמורת 104 מיליון שקל מחברת יורוקום נדל"ן.

המגרש האמור משתרע על שטח של מעט יותר מ-3 דונם עליו קיימת תוכנית המציעה בנייה של מגדל מגורים עם שטחי מסחר בהיקף כולל של 30.65 אלף מ"ר. מדובר במגדל בן 50 קומות שעתיד לכלול 200 יחידות דיור וכ-300 מ"ר של מסחר עם חזית לרחוב איבן גבירול. עוד במסגרת התוכנית מתוכננות להיבנות גם 6 קומות של חניונים תת קרקעיים.

השלמת העסקה תשקף מחיר של 185 מיליון שקל למגרש מה שמשקף שווי קרקע ליחידת דיור בגובה כ-925 אלף שקל ליחידת דיור. יחד עם הפיצוי שעתידה לשלם החברה למפונים יאמיר סכום זה לכ-1.14מיליון שקל לקרקע ליחידת דיור.

יש לציין שנכון להיום טרם הסתיימו כל הליכי ההתנגדות לבניית המגדל על השטח ועררים שהוגשו על התוכנית עדיין נמצאים בדיון בועדת הערר המחוזית של תל אביב. במקביל, מתקיימים עדיין גם דיונים על טבלאות ההקצאה והאיזון שעתידות לקבוע את חלוקת הזכויות בין הבעלים השונים במתחם.

על פי הדיווח של החברה לבורסה, לעסקה תנאים מתלים שרק עם ביצועם תושלם העסקה. סכום הרכישה מועבר לחברה המוכרת בשלבים כאשר היא זו שתישא בעלות מס השבח בעוד קבוצת חג'ג' תישא בעלות מס הרכישה והיטל ההשבחה. נכון להיום תפוס המגרש עליו מתוכנן להיבנות המגרש על ידי חניון ומשתלה כאשר לדברי קבוצת חג'ג' הסכם פינוי כבר נחתם עם המחזיקים בקרקע.

"חתמנו על הסכם פינוי עם המחזיקים בקרקע", סיפר היום צחי חג'ג' ל"גלובס". "מדובר בהסכם שכולל תשלום של למעלה מ-40 מיליון שקל. העררים שהוגשו נגד התוכנית נמצאים בשלב הסופי ואנחנו כבר התחלנו להתקדם עם התכנון. ברגע שתאושר התוכנית נגיד בקשה להיתר בנייה לעיריית תל אביב".

בקבוצת חג'ג' טרם נפלה ההחלטה האם המגדל האמור יקודם בדרך של קבוצת רכישה או ביזמות ואת הפרויקט מתכנן האדריכל משה צור.