ליידרמן מסיר את מועמדותו לתפקיד נגיד בנק ישראל

ליידרמן: אני מעדיף להמשיך כאיש פרטי באוניברסיטת תל-אביב ובבנה"פ ■ הלם בלשכת רה"מ נתניהו - איש לא ידע מהחלטת ליידרמן ■ "לילה כלכלי" חשף אמש: האסטרולוג הסודי של ליידרמןבנק ישראל במשבר - מי ינווט?

פרופ' ליאו ליידרמן, המיועד לשמש כנגיד בנק ישראל, הודיע היום (ו') לראש הממשלה ושר האוצר כי הוא מסיר את מועמדותו לתפקיד הנגיד.

ליידרמן מסר כי לאחר שקיים שיחות אינטנסיביות עם בני משפחתו ביומיים האחרונים, הוא מעדיף להמשיך כאיש פרטי בעבודתו באוניברסיטת תל-אביב ובבנק הפועלים.

הודעתו של ליידרמן היכתה את לשכת רה"מ בתדהמה, כרעם ביום בהיר. רק דקות אחדות לפני הודעת פרישתו, יצאה הודעה מטעם רה"מ לפיה ביום ראשון ייפגש ליידרמן עם ועדת טירקל שאמורה לבחון את המינוי, מה שמעיד על ההפתעה הגמורה בלשכת רה"מ מהחלטת ליידרמן.

18 דקות לאחר הודעתו של ליידרמן הוציאה לשכת רה"מ הודעה רשמית בנושא, בזו הלשון: "נגיד בנק ישראל המיועד פרופסור ליאו ליידרמן הודיע לפני זמן קצר לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר האוצר יאיר לפיד על הסרת מועמדותו לתפקיד. פגישתו של פרופ' ליידרמן עם ועדת טירקל שתוכננה ליום ראשון לא תתקיים. ראש הממשלה ושר האוצר הביעו צער על ההחלטה".

ליידרמן מונה השבוע לתפקיד לאחר שפרופ' יעקב פרנקל הסיר את מועמדותו על רקע פרשת הגניבה לכאורה מחנות דיוטי פרי בהונג קונג. לאחר מינויו של ליידרמן הודיעה ד"ר קרנית פלוג, המשמשת כנגידת בנק ישראל בפועל, על פרישתה לאחר שלא מונתה לנגידת בנק ישראל באופן קבוע וקיבלה כתף קרה מנתניהו.

"גלובס" חשף אתמול כי לאחר מינויו של ליידמן התעוררה תסיסה בוועדה המוניטרית וחלק מחבריה שקלו להתפטר. אחד מהם, פרופ' רפי מלניק, הביע את אי-שביעות רצונו ממינוי ליידרמן לתפקיד הנגיד. (לסיפור המלא)

"תנו לי 100 ימי חסד ותראו תוצאות", אמר השבוע ליידרמן ל"ידיעות אחרונות" לאחר מינויו. הוא דיבר על הצורך בהאצת הצמיחה במשק.