שמן קיבלה עוד 5 מיליון דולר בגין התקלה בקידוח "ים 3"

אתמול דיווחה שמן כי נמצאו סימני גז טבעי משמעותיים בקידוח של החברה "ים 3" מול חופי אשדוד

חברת שמן גז ונפט הודיעה הבוקר (א') כי קיבלה תשלום נוסף בגין התקלה בקידוח "ים 3" מאפריל. החברה הודיעה כי קיבלה את אישור המבטחים לתשלום מקדמה נוסף בסך של כ-5 מיליון דולר, בהמשך למקדמה הראשונה שהתקבלה, בסך של כ-4.5 מיליון דולר.

סך תקבולי הביטוח בגין התקלה בקידוח "ים 3" עד כה עומד על כ- 9.5 מיליון דולר.

בהודעה ציינה שמן כי הסכום הנו החזר עבור הוצאות שהוציאו השותפים ברישיון שמן במהלך פעולות ההשתלטות על הבאר בקידוח והוא אינו סופי. יועצי הביטוח של החברה סבורים כי החברה צפויה לקבל תשלום נוסף, לאחר הגעה לסיכומים עם המבטחים בנוגע להיקף ההוצאות הנוגעות לאירוע הביטוחי כאמור.

אתמול דיווחה שמן (מוצ"ש) כי נמצאו סימני גז טבעי משמעותיים בקידוח של החברה "ים 3" מול חופי אשדוד. החברה הודיעה הערב כי הקידוח הגיע לעומק של כ-4,740 מטר (כולל עומק מים) ובדיקות הלוגים החשמליים הצביעו על סימני פטרוליום (גז טבעי) משמעותיים. חלקה של שמן בקידוח הינו כ-78%.

שמן מסבירה, כי מפעיל הקידוח, חברת Caspian Drilling, הודיעה לשותפים ברישיון כי התוצאותן מעידות, לכאורה, על הימצאותו של גז טבעי בשכבה האמורה. "תוצאות ראשוניות אלו וניתוחן נמסרו לשותפים ברישיון על ידי המפעיל, והן שהניחו את דעת השותפים ברישיון בדבר קיומו של סימני גז טבעי משמעותיים בקידוח", לשון הודעת שמן. (לכתבה המלאה)