השר ארדן קנס את סלקום ובזק בינלאומי במאות אלפי שקלים

משרד התקשורת הטיל על סלקום ובזק בינלאומי עיצומים כספיים בעקבות הפרה של ההוראות בנושא הגנה על קטינים באינטרנט וסינון תכנים פוגעניים ■ סלקום נקנסה ב-299 אלף שקל, ובזק בינלאומי ב-169 אלף שקל

משרד התקשורת קנס את סלקום ובזק בינלאומי במאות אלפי שקלים, בעקבות הפרה של ההוראות בנושא הגנה על קטינים באינטרנט וסינון תכנים פוגעניים. על סלקום הוטל עיצום כספי בסך 299 אלף שקל, ועל בזק בינלאומי הוטל עיצום בסך 169 אלף שקל. מדובר בתכנים המציגים אלימות, תכנים בעלי אופי מיני ותכנים אחרים אשר נחשבים לבלתי ראויים לילדים.

לדברי שר התקשורת גלעד ארדן, "הסביבה האינטרנטית והרשתות החברתיות רוויות בתכנים פוגעניים שעלולים לפגוע בקטינים ואנו נדרשים לחנך להרגלי גלישה אחראיים.
חברות הסלולר וספקיות האינטרנט מחויבות כיום להציע פתרונות לסינון תכנים, הניתנים ללא עלות ומונעים חשיפה לתכנים פוגעניים. אני קורא לציבור הרחב לעשות שימוש בשירותים אלה".

משרד התקשורת קבע הוראות לעניין חובתם של מפעילי סלולר ושל ספקיות הגישה לאינטרנט, ליידע את לקוחותיהן בדבר הסכנות שבאתרים ותכנים פוגעניים באינטרנט במגוון דרכים: משלוח עלוני מידע, פרסום המידע באתרי החברות, חיוב נציגי החברות למסירת המידע ועוד.

במסגרת פעולות הפיקוח שביצע משרד התקשורת, נמצא כי חברת סלקום חרגה מההוראות שנקבעו בחוק וברישיון, בין השאר בכך שלא שלחה ללקוחותיה עלון מידע מודפס בנושא זה, במועד ההתקשרות. עוד נמצא, כי חברת בזק בינלאומי לא שלחה עלון מידע ללקוחותיה והפרה את ההוראה המחייבת פרסום של שירות הסינון בחינם באתר האינטרנט של החברה.

מסלקום נמסר בתגובה: "עמדת סלקום היא שהחברה נהגה כראוי ואף מעבר לדרישות החוק בכל הנוגע למתן שירות הסינון ללא תשלום ומתן המידע אודותיו. סלקום שוקלת עתה את צעדיה".