צפו בווידאו: דן משיקה אוטובוס חשמלי בתל אביב

האוטובוס החשמלי, מתוצרת BYD הסינית, הוא אוטובוס עירוני נמוך ריצפה באורך של 12 מטר ■ לאוטובוס יש טווח נסיעה עירוני של 250 קילומטר בין טעינות, שמספיק ליום עבודה ברב הקווים העירוניים

חברת התחבורה הציבורית דן השיקה היום (ב') את האוטובוס החשמלי הראשון בישראל, אשר ייסע בקו 5 בתל אביב. האוטובוס החשמלי, מתוצרת BYD הסינית, הוא אוטובוס עירוני נמוך ריצפה באורך של 12 מטר. לאוטובוס יש טווח נסיעה עירוני של 250 קילומטר בין טעינות, שמספיק ליום עבודה ברב הקווים העירוניים.

החברה מסרה כי טעינת האוטובוס תתבצע בלילות, בעמדות טעינה שיוצבו בחניונים של דן, כאשר זמן הטעינה הוא בין 4 ל-5 שעות. טווחי הנסיעה הגדולים וזמן הטעינה הקצר יחסית, צפויים לאפשר לדן לשלב את האוטובוס החשמלי כחלק ממערך קווי השירות שלה.

מדן נמסר כי היקף ההשקעה הכולל של דן באוטובוסים החשמליים צפוי לעמוד על 400 מיליון שקל בחמש השנים הקרובות, מה שיוביל להסבת 25% מצי האוטובוסים של החברה לאוטובוסים חשמליים. בדן טוענים כי עלויות התחזוקה של האוטובוס החשמלי נמוכות בכ- 25% מעלות התחזוקה של אוטובוס דיזל, כאשר עלות האנרגיה לקילומטר נסיעה היא כשליש מעלות הנסיעה באוטובוס דיזל.

האוטובוס החשמלי של חברת BYD מיובא לארץ באמצעות חברת "כלל מוטורס" מקבוצת כלל תעשיות. העסקה צפויה להיות אחת מעסקאות ייצוא האוטובוסים המרכזיות של BYD בעולם עד כה.

עוד עסקה גדולה לרכישת אוטובוסים נחתמה בשבוע שעבר בין חברת האוטובוסים "נתיב אקספרס" בבעלות משפחת עפיפי מנצרת, לבין סמל"ת יבואנית "איווקו" לישראל. במסגרת העסקה, שהיקפה כ-50 מיליון שקל, תספק איווקו לעפיפי 61 אוטובוסים במהלך החודשים הבאים. בימים הקרובים תיחתם עסקה ולפיה תיכנס "קבוצת קרסו" כשותפה אסטרטגית בחברת האוטובוסים של משפחת עפיפי.