מפגן של יצירתיות וסטייל: רשת פקטורי 54 בתצוגה ססגונית במיוחד

תצוגת האופנה של פקטורי 54, שהתקיימה אתמול במוזיאון תל-אביב, הוכיחה שהצלחתה של הרשת מתבטאת בקניינות חכמה ובשיקוף מדויק של השוק הבינלאומי

רשת פקטורי 54, שחוגגת השנה עשור להיווסדה, הציבה לעצמה רף גבוה מאוד עם תצוגת ראשונה מסוגה, שכללה לא פחות מ-96 לוקים (!), שהורכבו מקולקציות של 50 מותגים בינלאומיים המיובאים על-ידי הרשת, שלכידותם ואיכותם הקנו לתצוגה תשומת לב תקשורתית רחבה.

תצוגת האופנה שחשפה את קולקציית חורף 2013, הוכיחה שהצלחתה הגדולה של הרשת מתבטאת בקניינות מוצלחת שהופכת טרנדים עונתיים לבגדים אמיתיים. את דרכם של הדוגמנים והדוגמניות למסלול, שאולתר בנונשלנטיות בין ספסלי העץ של חלל מוזיאון תל-אביב לאמנות, ליוותה אמירה חזקה של נחישות סגנונית ואיכותית, אף שלפרקים נראתה מעט עמוסה, יומרנית וראוותנית. כך או כך, עושה רושם שהנועז והחושפני של הקיץ, עומד לפנות את מקומו לקולקציה חורפית חושנית, שמיטיבה לשמור על המתח בין המראה הקשוח והפתייני לבין קווי המתאר הסופר נשיים ומוקפדים שמייצגים המותגים הבינלאומיים שמייבאת הרשת, ביניהם מיסוני, קוואלי, ארמאני, מייקל קורס, ולנטינו ועוד. כצפוי, המראות השונים על המסלול הומרצו על-ידי מיטב הטרנדים של העונה הבאה: טקסטילים אוריינטליים, הדפסים מקוריים לצד פרחוניים, גראפיים ומנומרים, הרבה עור, קווילט וצבעוניות נועזת של ורוד וא דום לצד גווני פסטל עדינים, ניוד ושחור כמובן.

את אגף הגברים אפיינה בעיקר מסורת החייטות המוקפדת של מעצבי העילית ומותגים כמו ארמאני, מארק ג'ייקובס, זניה ופול סמית, לצד סגנונות קז'ואלים יותר מבית היוצר של דיזל, ליווייס, טומי הילפיגר, דיסקוורד הקנדי, ארמאני ג'ינס ועוד.

במהלך התצוגה הורגש כי שני הקווים, של הנשים ושל הגברים, הובילו זה את זה למחוזות נינוחים יותר. כשהם הוצגו על אותו מסלול, כמעט התבקש להשוות בין שתי הקולקציות: למרות שנראה היה שהקולקציה הנשית היא זו שקובעת את הטון הכללי, הקו הגברי היה משכנע לא פחות, כך שמערכות הלבוש המחושבות הפרידו ומיזגו לסירוגין בין שני הקווים. "יש איזה סוג של פרפקציוניזם בעבודה שלנו", אומר רוני אירני, הבעלים של הרשת, כשהוא נשאל מדוע הוחלט דווקא עכשיו לקיים תצוגה שכזו.

"הרגשנו שאנחנו צריכים להיות בשלים לעשות תצוגה ורסטילית שמאחדת סגנונות של מעצבים שונים ברמות שונות. כיום יש לנו את ההרמוניה ואת הנפח הקטגוריאלי כדי להציג את השילוב בין הסגנונות השונים של המותגים ואת היכולת לשקף את השוק הבינלאומי - ממותגי העל דרך מותגי הנישה בלוק אחד ובתחושה דמוקרטית". על אף שהתצוגה היוותה הזדמנות מצוינת למפגן יצירתיות וסטייל של הרשת, אין ספק שפונקציונליות הייתה ונשארה שם המשחק. צמצום הקבוצות השונות של כל קולקציה ובחירה מחושבת של טרנדים שהצליחו ללכוד את רוח העונה ברמת מסחריות משתנה, מוכיחים שפקטורי 54 ממשיכה להיות ממוקדת מטרה ולמצב את עצמה כאחת הרשתות המוצלחות במחוזותינו.