בדיקת "גלובס": מה מציעים הלפטופים המובילים בישראל?

האתגר שניצב בפני רוכשי הלפטופים אינו פשוט, ולא רק בגלל טווח המחירים ■ הלקוחות צריכים לבחור אם להשקיע בעיצוב דק וקל משקל, אם לקנות לפטופ היברידי שהופך גם לטאבלט, וכמה חשוב להם שיהיה מסך מגע ■ "גלובס" יצא לבדוק

עונת הקיץ היא הזדמנות מצוינת לרענן את הלפטופ הישן. חלק מהיבואנים המקומיים מתחילים לייבא דגמים שונים לקראת שנת הלימודים הקרובה, וצרכנים שטסים לחו"ל יכולים למצוא עסקאות משתלמות מעבר לים ולהביא את המחשב ארצה.

מה מחכה ללקוחות הישראלים בחנויות? מי שאת רכישת הלפטופ האחרונה שלו ביצע לפני מספר שנים, יגלה היום קטגוריות יחסית חדשות על המדפים, ובראשן הלפטופים ההיברידיים. מדובר בלפטופים הכוללים מסך מגע נשלף או מתקפל, שבעצם מאפשר למשתמש לקבל גם טאבלט בעת הצורך. קטגוריה נוספת היא האולטרה-בוק, שעליה אחראית חברת אינטל. מדובר בלפטופים שאמורים להיות דקים וקלים במיוחד ועם סוללה שתחזיק הרבה זמן. טווח המחירים בקטגוריה הזאת מגוון - החל מרמת מחיר בינונית ועד לרמת המחיר גבוהה של כ-12,000 שקל.

לצד אלה נמצאת קטגוריה נוספת, ותיקה יותר בענף: לפטופים המשמשים כתחליף למחשב נייח. מדובר בדגמים המגיעים עם מסך בגודל של 15 אינץ' ומעלה. הם אינם קלים או דקים, וזמן הסוללה שלהם לא ארוך. מצד שני, הם מציעים מסך ומקלדת גדולה, שמאפשרים להשתמש בנוחות במחשב על שולחן העבודה.

קטגוריה נוספת היא זו של מסכי המגע, שהחלה לזלוג לכל הקטגוריות ולרוב רמות המחירים.

מה לבדוק?

כדי לקנות באופן מושכל את הלפטופ הכי מתאים למשתמש, עליו להבין - לפחות באופן בסיסי - כמה מונחים בסיסיים:

מעבד: התייחסות נוספת וחשובה לא פחות היא המעבד. בשוק קיימים מעבדים של חברות ARM ואינטל. האחרונה היא הפופולארית והיא מעבדים מסוג i3, i5 ו-i7. כאשר רוב המשתמשים שלא דורשים ביצועים גבוהים מאוד מהמחשב שלהם יסתפקו ב-i5 (כמובן שצריך גם להתייחס לנתוני הזיכרון והכרטיס הגרפי).

כונן SSD: מדובר בכונני אחסון מהדור החדש, המאפשרים מהירות תגובה טובה יותר של המחשב. מהירותם נובעת מכך שאינם כוללים חלקים נעים ולכן זמן הגישה קצר יותר.

לפטופ נייד או שולחני: אם הבחירה היא בלפטופ, השיקול צריך להיות בין לפטופ שולחני ללפטופ נייד. ההבדל בין שתי הקטגוריות הוא במשקל ובגודל שלהן. לפטופים שולחניים מגיעים בדרך כלל עם מסך של 15 אינץ' ומעלה, המשקל שלהם מגיע בקלות ל-2.5 ק"ג, הסוללה יחסית חלשה והמטען גדול וכבד.

"גלובס" בדק כמה מהדגמים שלקוח שיגיע בימים אלו לרשתות המחשבים מוצא על מדפי התצוגה. כל הדגמים שמופיעים בכתבה מגיעים עם מערכת ההפעלה חלונות 8 של מיקרוסופט, כאשר בחלק מהלפטופים אפשר למצוא גם מסכי מגע. חלונות 8 מאפשרת תמיכה טובה יותר במסכי מגע מחלונות 7, כאשר עמוד הבית שלה הבנוי כאריחים מציג אפליקציות שנבנו במיוחד לחלונות. בחודשים הקרובים אמור להגיע העדכון חלונות 8.1 (חינם) שיציע פתרונות ממשק נוחים יותר לצרכנים שהתקשו עם הגרסה הנוכחית.

למי שרוצה לעבוד מהבית

הלפטופים הנייחים מגיעים עם מסך של 15 אינץ' ומעלה, משקלם יחסית גבוה והסוללה שלהם יחסית חלשה. הם מספקים רמת נוחות כמעט זהה לזו של מחשב שולחני. בדרך כלל מדובר ברמות מחיר נוחות שאינן מעידות על המפרט הטוב שלהם.

HP - Pavilion TouchSmart 15 b120

מסך: מסך מגע בגודל 15.6 אינץ'.

יכולות: הדגם כולל את טכנולוגיית ProtectSmart, היודעת להגן על הנתונים המאוחסנים בכונן הקשיח מפני חבטות ונפילות בלתי מכוונות. HP גם מציעה את שירות המוזיקה Connected Music המציע גישה לתכני מוזיקה של קטלוג יוניברסל, אבל זה חסום לישראליים. חבל.

חומרה: מעבד אינטל i5 במהירות 1.8 ג'יגה הרץ וכונן קשיח של 500 ג'יגה.

עיצוב ומידות: מחשב מגיע בעיצוב שחור מבריק, קצת פלסטיקי ובמשקל 2.1 ק"ג.

מחיר: 3,500 שקל.

אסוס VivoBook S500

מסך: מסך מגע בגודל 15.6 אינץ' בטכנולוגיית HD.

יכולות: משטח העכבר כולל את טכנולוגיית Smart Gesture המאפשרת גלילה, צביטה, גרירה ולחיצה באמצעות האצבעות. המחשב משלב רמקולים בטכנולוגיית SonicMaster שאמורה לספק איכות קול גבוהה.

חומרה: מעבד i5 של אינטל במהירות 1.7 ג'יגה הרץ וכונן קשיח היברידי. מערכת ההפעלה מתוקנת על כונן מסוג SSD המגיע בנפח של 24 ג'יגה בעוד שהמקום לאחסון אפשרי בכונן רגיל 500 ג'יגה.

עיצוב ומידות: המחשב עשוי ממרקמי אלומיניום מוברש, המספקים מראה אלגנטי ולטענת החברה גם עמידות גבוהה. העובי 21 מ"מ והמשקל לא קל 2.1 ק"ג.

מחיר: 3,550 שקל.

טושיבה Satellite S50T

מסך: מסך 15.6 אינץ' עם תאורה אחורית גבוהה (לדברי החברה), אבל לא בתקן Full HD.

יכולות: מדובר במחשב סטנדרטי ביכולות ובעיצוב שלו, טושיבה לא מפתיעה כאן עם דברים מיוחדים, אבל מציעה מוצר במחיר סביר.

חומרה: מעבד i7 של אינטל במהירות 2.4 ג'יגה הרץ, כונן קשיח בנפח 750 ג'יגה וכונן DVD.

עיצוב: הלפטופ עשוי מגימור אלומיניום מוברש בגוון כחול קרח עם מקלדת בצבע שחור. המשקל עומד על 2.6 ק"ג.

מחיר: 5,300 שקל.

למי שרוצה גם לפטופ וגם טאבלט

הלפוטופים ההיברידיים מציעים טאבלט ולפטופ באותו מוצר. רוב הדגמים סובלים ממחלות ילדות, משום שהם אינם מצליחים להיות לפטופ מוצלח ולא טאבלט נוח. לכן מומלץ להתנסות בהם לפני הרכישה, במיוחד לאור מחיריהם הלא נמוכים. כעת מתחילים להגיע לחנויות דגמים מוצלחים יותר.

HP דגם ENVY X2

מסך: מסך מגע בגודל 11.6 אינץ' בטכנולוגיית HD.

יכולות: המסך ניתק מהמקלדת ומאפשר לעבוד איתו כטאבלט. הדגם הזה גם מציע רמקולים סטריאופוניים של חברת Beats והתקן מסוג NFC המאפשר להתחבר לאביזרים תומכים בקלות.

חומרה: מעבד כפול ליבה מסוג אטום של אינטל במהירות 1.8 ג'יגה הרץ עם כונן קשיח מסוג SSD בנפח של רק 64 ג'יגה.

עיצוב ומידות: עיצוב בצבע כסוף עם גימור אלומיניום מלוטש ומשקל של 1.41 ק"ג.

מחיר: 3,800 שקל.

טושיבה Satellite U920t

מסך: מסך מגע 12.5 אינץ'.

יכולות: המסך עמיד לשריטות מתוצרת חברת קורנינג. הצג הוא בטכנולוגיית LED ברזולוציית HD. מה שהופך את המחשב להיברידי, היא האפשרות לקפל את המסך ממצב לפטופ למצב טאבלט ואז לקרוא מסמכים, לגלוש באינטרנט ולראות סרטים. המסך של טושיבה לא מתפרק, אלא מחליק מאחוריו.

חומרה: טושיבה שילבה במחשב מעבד i5 של אינטל במהירות 1.70 ג'יגה הרץ, 4 ג'יגה זיכרון, כונן קשיח 128 ג'יגה בטכנולוגיית SSD, המציעה מהירות גבוהה יותר מכוננים קשיחים רגילים.

עיצוב ומידות: המשקל של הדגם הזה עומד על 1.52 ק"ג והעובי 19.9 מ"מ.

מחיר: 5,100 שקל.

אסוס Transformer TX300

מסך: מסך מגע 13.3 אינץ' Full HD. יכולות: המסך מתפרק מהמקלדת והמחשב הופך לטאבלט. הדגם שם יותר דגש על חוויית הלפטופ, שכן מסך בגודל הזה פחות נעים כטאבלט נייד בדרכים, אך מוצלח לצפייה בסרט במיטה.

חומרה: מעבד i5 של אינטל עם טכנולוגיית Turbo Boost 2.0. העיצוב איפשר שילוב כונן קשיח מסוג SSD בנפח 128 ג'יגה במסך ועוד כונן קשיח בנפח 500 ג'יגה בחלק של המקלדת.

עיצוב ומידות: הדגם נבנה בהשראת מחשבי הזנבוק של החברה וכולל גימור מתכת ארוגה ומלוטשת. העובי דק - 23 מ"מ, המשקל לא קל - 1.9 ק"ג.

מחיר: 5,100 שקל.

למי שמחיר לא מהווה שיקול

במחיר של 7,500 שקל וצפונה אפשר למצוא דגמים יוקרתיים, דקים ומעוצבים מאוד. הם מיוצרים ממתכות יקרות ומתאפיינים בחומרה חזקה שבאה לידי ביטוי בכוננים הקשיחים מהסוג החדיש (SSD), במעבדים מהירים ובמסכים חדים.

סמסונג סדרה 9 NP900X3E

מסך: 13.3 אינץ' Full HD ותאורה אחורית חזקה.

יכולות: אפשר להטעין מכשירים ניידים מיציאת ה-USB, גם כשהמחשב במצב שינה. אפשר לחבר ללפטופ סמארטפון אנדרואיד של סמסונג ולהשתמש במחשב כדי להגיב למסרון, לצפות בתמונות וקטעי וידאו על-גבי שני המכשירים וכך להפוך את עריכת הקבצים לפשוטה יותר.

חומרה: מעבד i7 של אינטל במהירות 2.10 ג'יגה הרץ וכונן קשיח בטכנולוגיית SSD המהירה בנפח 256 ג'יגה.

עיצוב ומידות: לפטופ מעוצב ומרשים, קל במיוחד - 1.16 ק"ג, בעובי 12.9 מ"מ. המחשב עשוי מחומר שנקרא דורלומין המיועד לכלי טיס ומספק לו עיצוב קל וחזק.

מחיר: 7,600 שקל.

לנובו ThinkPad Helix

מסך: מסך 11.6 אינץ'

יכולות: ה-Helix מציע יכולות היברידיות מעניינות. אפשר לשלוף את המסך מהמקלדת ולעבוד איתו כטאבלט ואפילו להפוך אותו ולשים את החלק של הצג בצד האחורי, כך שמדובר בטאבלט עם מעמד. להליקס יש גם עט מגע, שמאפשר לשרטט ולכתוב הערות.

חומרה: מעבד i5 של אינטל במהירות 1.7 ג'יגה הרץ, כונן קשיח מסוג SSD בנפח 180 ג'יגה.

עיצוב ומידות: הטאבלט עצמו יחסית כבד - 835 גרם וביחד עם המקלדת המשקל מגיע ל-1.7 ק"ג.

מחיר: 9,300 שקל.

סוני Vaio P13215PX

מסך: מסך מגע בגודל 13.3 אינץ'.

יכולות: הדגם של סוני הוא אולטרה בוק עם הכולל את הטכנולוגיה החדשה ממסכי הטלוויזיה שלה, Triluminos, אשר כוללת פילטר צבע מיוחד הנותן תחושה שהצבעים על הצג נראים יותר טבעי וחיים.

חומרה: מעבד i7 של אינטל במהירות 1.8 ג'יגה הרץ, כונן קשיח מסוג SSD בנפח 256 ג'יגה ותאורה אחורית במקלדת.

עיצוב ומידות: ה-Vaio מעוצב במראה אלגנטי העשוי מחומרי קרבון קלים. המשקל של המחשב עומד על רק 1.07 ק"ג.

מחיר: 11,500 שקל.

לפטופ
 לפטופ