צפו: מבחן טעימה ל"המבורגר המבחנה" בשווי של כ-250 א' ד'

בבריטניה נערך היום מבחן הטעימה הראשון של קציצה מבשר שגודל במעבדה מתאי גזע ■ "יש לזה מרקם של בשר", אמרה טבחית שהשתתפה בטעימה ■ אחד המשקיעים בקציצה הודה: "זה לא עסיסי כמו בשר אבל זה קרוב"

מה הטעם של בשר מתאי גזע? היום (ב') נערכה הטעימה הראשונה אי פעם של קציצת בשר שגודלה בתנאי מעבדה. "יש לזה מרקם של בשר, זה מאוד קרוב לבשר", אמרה טבחית בריטית בטעימה הראשונה אי פעם של קציצת בשר שגודל בתנאי מעבדה, בשר מתאי גזע.

"הרבה זמן לא אכלתי המבורגר בלי קטשופ, המרקם הוא מרקם של בשר, זה לא עסיסי כמו בשר אבל זה קרוב", הוסיף סרגיי ברין, אחד המשקיעים בקציצה שמחירה עשרות אלפי ליש"ט.

פרופסור קן קוק, נשיא קבוצת העבודה הסביבתית, הגוף שמפתח את המוצר אמר כי זו רק ההתחלה. "הדבר החשוב ביותר היה להוכיח שאנחנו יכולים לעשות את זה ואני חושב שהוכחנו שזה אפשרי", ציין.

קוק גאה בכך שהמוצר שלו יכול למעשה לפתור כמה מהבעיות החמורות ביותר של העולם. "זה ייקח עשור או שניים לפני שזה יגיע למדפים", הסביר, "היכולת שלנו לספק בשר, פרוטאין מהחי למאות מיליוני אנשים סביב העולם יהפוך למחויב במציאות העתידית".

בארגונים למען בעלי החיים מברכים על הפיתוח. "החוות לגידול חיות שפועלות היום גורמות לסבל עצום לבעלי החיים", הסביר בן וויליאמסון מארגון PETA, "הן יוצרות נזק סביבתי ולכן, אם בשר שגודל במעבדה יכול לפתור בעיות רעב, להפחית את הזיהום, להיות אדיב יותר לבעלי החיים ולהפוך את תהליך ייצור הבשר לבטוח יותר, מי לא יתמוך בזה?".

האם האזרחים הבריטים יענו לאתגר? "אני לא חושבת שאוכל קציצת בשר מעבדה", אמרה קייט אזרחית מבריטניה, " זה נורא, לא ב- 200 אלף ליש"ט". עלות הקציצה שלא עברה סבל ושחיטה מגיעה ליותר מ-200 אלף דולר. אולי עוד כמה עשורים- המחיר ירד והאיכות תעלה.