ה"מכה" של באפט: השיג תשואה של כ-9,000% בהחזקה זו

אמש פורסם כי מייסד ומנכ"ל אמזון ג'ף בזוס החליט לרכוש את עיתון ה"וושינגטון פוסט" תמורת 250 מיליון דולר בעסקה עצמאית ■ ברקשייר הת'אוויי בבעלות וורן באפט היא המחזיקה העיקרית במניות העיתון

אמש פורסם כי מייסד ומנכ"ל אמזון ג'ף בזוס החליט לרכוש את עיתון ה"וושינגטון פוסט" תמורת 250 מיליון דולר בעסקה עצמאית. (עסקה שאיננה כוללת את כל נכסי העיתון) העסקה העלתה לכותרות את ברקשייר הת'אוויי, חברת ההחזקות בבעלותו של המשקיע האגדי וורן באפט, המחזיקה העיקרית בעיתון, שהצליחה לצבור תשואה גבוהה על ההשקעה בחברה.

אז מהו הרווח העצום שבאפט גרף? ה"אורקל מאומהה" החל לצבור את מניות העיתון עוד ב-1973. נכון לשנת 2004 הוא החזיק 1.7 מיליון מניות של ה"וושינגטון פוסט" שאותן הוא רכש תמורת 11 מיליון דולר. (מחיר ממוצע של כ-6.47 דולרים למניה)

לפי הדוח הרגולטורי (13F) האחרון שהגישה ברקשייר הת'אוויי (ברבעון הראשון), היא מחזיקה באותה כמות של מניות גם כיום. כלומר, שווי הפוזיצייה הזו עמד על 772 מיליון דולר ברבעון הראשון.

מאז תחילת השנה מניית ה"וושינגטון פוסט" טסה בכ-55%. בשעות שלאחר המסחר מניית העיתון נסחרה סביב 598 דולר, עניין שהופך את שווי ההשקעה של באפט לכמיליארד דולר. כלומר, מדובר בתשואה של כ-9,080%.

בשעות שלפני המסחר היום מניית החברה מטפסת בכ-1.6% ונסחרת סביב 568 דולר למניה. קרי, עדיין מדובר בתשואה של יותר מ-8,600%.