גיל הזהב בפייסבוק: מהו שיעור הקשישים ברשתות החברתיות?

43% מבני 65 ומעלה גולשים ברשתות חברתיות ■ מדובר על עלייה בהשוואה ל-2009, אז כ-13% בלבד מבני קבוצת גיל זו היו מחוברים לרשתות החברתיות

העולם החברתי לא שייך רק לצעירים: בתחום אינטרנט נהוג לקשר בין שימוש ברשתות חברתיות לבין הקהל צעיר, אך נראה כי גם הקהל המבוגר מיישר קו.

דוח של ארגון Pew מצביע על כך שבני 65 ומעלה רשמו את הזינוק המשמעותי ביותר בקרב מאמצי רשתות חברתיות.

החוקרים ב-Pew, שעורך מעת לעת סקרים ומחקרים בנוגע לשימוש באינטרנט בקרב אוכלוסיות שונות בארה"ב, מצאו כי 43% מבני 65 ומעלה משתמשים ברשתות חברתיות. מדובר על עלייה בהשוואה ל-2009, אז כ-13% בלבד מבני קבוצת גיל זו היו מחוברים לרשתות החברתיות.

המשתמשים המובילים הם באופן טבעי צעירים. כ-90% מבני 18-29 מבלים ברשתות חברתיות דוגמת פייסבוק וטוויטר. בני 30-49 נמצאים אחריהם, כש-78% מהם גולשים באותם המקומות. בנוסף, 60% מבני 50-64 לוקחים חלק בעולם האינטרנט החברתי.

ממוצע הגילאים מצביע על כך ש-72% מכלל הגולשים משתמשים ברשתות חברתיות - נכון למאי 2013. עוד עולה כי בדצמבר אשתקד נרשמה ירידה בהיקף השימוש בכל קבוצות הגילאים.

אהרון סמית', חוקר בכיר ב-Pew, מצביע על כך שהגולשים המבוגרים מעדיפים בראש ובראשונה את פייסבוק. "אנחנו רואים מספרים נמוכים של בני קבוצת גיל זו שמשתמשים בשירותים כמו טוויטר או פינטרסט. הרוב המכריע נמצא בפייסבוק".

למרות זאת, מספר המשתמשים המבוגרים בטוויטר יותר מהכפיל את עצמו - מ-8% ב-2010 ועד ל-18% במאי 2013.

בתוך כך, העובדה שפייסבוק פונה לקהל הרבה יותר מגוון מביאה אותה לנסות לבנות לעצמה תדמית שיווקית ומיתוגית חזקה ומגובשת יותר. זו אחת הסיבות שהביאה את החברה למנות אתמול (ב'), לראשונה בתולדותיה, סמנכ"ל שיווק.

אל התפקיד נכנס גארי ביגס, מי ששימש כסמנכ"ל השיווק של מוטורולה מוביליטי, שנרכשה ב-12.5 מיליארד דולר על-ידי גוגל במאי 2012.

ביגס אמנם נכנס לתקן חדש בפייסבוק, אך למעשה מחליף בתפקיד את אריק אנטונאו, סמנכ"ל שיווק מוצרים בפייסבוק, שיעזוב בספטמבר את החברה לטובת פרויקט בתחום החינוך שהוא מקדם.

בבלוג הטכנולוגיה VentureBeat מציינים כי פייסבוק לא התאמצה עד היום לשווק ולפרסם את עצמה יותר מדי, אך נראה כי המגמה משתנה. ב-2012 היא הוציאה 28 מיליון דולר על פרסום - סכום נמוך יחסית לחברה בסדר הגודל שלה.

עם זאת, באפריל השנה היא כבר שינתה פאזה - ולראשונה שחררה פרסומת לטלוויזיה במטרה לקדם את Facebook Home, מעטפת האנדרואיד שלה לטלפונים הסלולריים.

סבא
 סבא