נעילה מעורבת בבורסות אירופה; מדד הניקיי צנח 4%

יפן צנחה ב-4% על רקע התחזקות הין מול הדולר ■ נגיד הבנק המרכזי הבריטי: לא ננקוט במדיניות מוניטרית מרסנת אם שיעור האבטלה יעלה

בורסות אירופה ננעלו היום (ד') במגמה מעורבת, לאחר הירידות באסיה, על רקע החשש המתחדש מפני צמצום רכישות האג"ח על ידי ה'פד' בארה"ב.

המשקיעים באירופה מגיבים בין היתר לדבריו של מארק קרני, היו"ר החדש של הבנק המרכזי הבריטי, במסגרת דוח האינפלציה והתחזיות הכלכליות. קרני קשר לראשונה את המדיניות המוניטרית המרחיבה לשיעור האבטלה ובדומה ליו"ר ה'פד' בן ברננקי, קרני הצהיר כי אם שיעור האבטלה יעלה מעל 7%, אז אין בכוונתו לנקוט במדיניות מוניטרית מרסנת. הבנק המרכזי האנגלי שידרג את תחזית הצמיחה של בריטניה ל-1.5% ב-2013 ו-3.7% ב-2014.

בין המניות שבלטו היום, נציין את HSBC שנחלשת בלונדון, כמו גם ריו טינטו . מנגד, חברת הביטוח Old Mutual מזנקת לאחר דוח חיובי.

בוול סטריט המדדים המובילים סגרו אמש בירידות של עד 0.7%, לאחר שנשיא שלוחת ה'פד' באטלנטה דניס לוקהארט אמר כי לא מן הנמנע שרכישות האג"ח של הפד' יסתיימו או יצומצמו כבר בספטמבר. לדבריו. יצירה של משרות בקצב טוב ועלייה בתמ"ג יאפשרו ל'פד' להפסיק את תוכנית הרכישות בטווח הזמן הבינוני.

יפן צנחה בחדות

רוב בורסות אסיה נסחרו הבוקר (ד') בירידות שערים בהובלת בורסת יפן שצנחה ב-4%, בהמשך לנעילה השלילית בוול סטריט אמש. רק בורסת שנגחאי רשמה עלייה קלה.

בורסת יפן צונחת בחדות על רקע התחזקות הין מול הדולר. המטבע האמריקני נסחר תמורת 97.3055 ין לדולר - ירידה של 0.5%. הין החזק גורם לפגיעה בתוצאות של היצואניות היפניות שמקבלות הכנסות נמוכות יותר בדולרים על המוצרים שהן מייצאות לעולם.

בהקשר זה נציין את סוני , Tokyo Electron , Olympus Corp , ו-Sumitomo Metal Metal Mining שצונחות היום במסחר.

מנגד, בין המניות שבלוטות לחיוב היום באסיה נציין את חברת האנרגיה Showa Shell Sekiyu Kk , שמזנקת במסחר לאחר שהכתה את התחזיות שלה עצמה לשנה הפיסקלית ב-85%.