הנציבות האירופית נגד הקלות המס של ברצלונה וריאל מדריד

דיווח: הנציבות עשויה לחייב את שני מועדוני הפאר לשנות את מעמדם החוקי, ולהפוך לחברות בע"מ - על מנת שלא יוכלו יותר ליהנות מהקלות מס

הנציבות האירופית עשויה לכפות על ארבע קבוצות בליגה הספרדית, ביניהן שתי קבוצות הפאר ברצלונה וריאל מדריד, לשנות את מעמדן החוקי ולהפוך לחברות בע"מ - זאת על מנת שלא יוכלו ליהנות יותר מהטבות המס להן הן זכאיות כיום. כך מפרסם עיתון "האינדיפנדנט".

בשנת 1990 קבעה ממשלת ספרד כי כל קבוצות הכדורגל חייבות להפוך לחברות בע"מ, אך נתנה פטור מכך לארבע קבוצות - ברצלונה, ריאל, אתלטיק בילבאו ואוסאסונה. קבוצות אלו נמצאות בבעלות מלאה של האוהדים שלהן, חברי המועדון ("סוסיוס"). לריאל וברצלונה יש יחד כ-250 אלף חברי מועדון רשומים. הפטור הזה סייע למועדונים ליהנות מהטבות הקשורות למס חברות ומס רכוש, לקבל מעמד של חברות מלכ"ר, ולקבל יתרון תחרותי ופיננסי על-פני מועדונים אחרים בספרד.

הפטור המדובר הפך לנקודה משמעותית מבחינת משרד ההגבלים העסקיים של הנציבות האירופית, בו יושבים בעמדות בכירות כמה וכמה פוליטיקאים ספרדים. לאחרונה, נציב תלונות הציבור האירופי מפעיל לחץ על הנציבות האירופית לקבל החלטה בנוגע לעניין מעמדן החוקי של ארבעת המועדונים המדוברים, לאחר שתלונה בנושא הוגשה לנציבות כבר בשנת 2009, אך ההחלטה שלה נמרחת ומתעכבת.

מבחינת ריאל מדריד, מדובר על ההסתבכות השנייה מול הנציבות האירופית, שמנהלת נגדה במקביל חקירה גם באשר לעסקת נדל"ן מ-1996 שערכה מול עיריית מדריד.