השיחה: מי הם בני המזל שמביאים את הילדים לקייטנה במשרד?

לא כולם חייבים להסיע את הילדים לקייטנה מרוחקת ולשלם סכומים מופקעים ■ יש גם בני מזל שמקום העבודה שלהם דואג לפעילויות לילדיהם מעבר לקיר המשרד - ואפילו בחצי השני של אוגוסט ■ והתשלום? סמלי או בחינם

מארוול ישראל

מנכ"ל: יוסי מיוחס

מספר עובדים: יותר מ-1,200

גילאים: קטנים - גן ועד כיתה ה'; גדולים - 11-15

מספר נרשמים: 300

תאריכי הקייטנה: 15-4 באוגוסט

פעילות: כל ילד בוחר מגמה שמעניינת אותו: מבוכים ודרקונים, מדע וטכנולוגיה, קומיקס ואיור, קרקס ותיאטרון. לילדים הגדולים יותר מוצעת גם סדנת קולנוע. האם מפריע לעבודה: רון יניב, סמנכ"ל משאבי אנוש: "הקייטנה מתקיימת זה 7 שנים באחריות מנהלת הרווחה של מארוול והיא הפכה כבר לחלק מהנוף של החברה. הקייטנה מתקיימת עד השעה 17:00 באזור תחום ונפרד ובאופן שאינו משפיע על מהלך העבודה של ההורים. עם זאת, מ-17:00 משתלבים ההורים בפעילויות הקייטנה ויכולים לצפות יחד עם הילדים בסרטים שאנחנו מקרינים. כך נוסף מרכיב משפחתי משותף ומהנה בתום יום העבודה וההורים והילדים נהנים מכל העולמות: גם עבודה וגם בילוי משותף. אנחנו מניחים שהשילוב הזה הוא אחת הסיבות לפופולריות של הקייטנה בקרב ההורים והילדים".

תשלום: 1.5-2.5 ימי חופשה של ההורים.

משרד עורכי הדין גורניצקי ושות'

קייטנת ילדי עובדים, משרד עוה
 קייטנת ילדי עובדים, משרד עוה

מנהלי המיזם: עו"ד מוריאל מטלון, השותף המנהל, ועו"ד עדי נחמיאס-תוינה, מנהלת המשרד

מספר עובדים: 204

גילאים: מגיל 3 ועד לבוגרים, המועסקים כמדריכים בקייטנה ובעבודות שונות במשרד בחודשי הקיץ

תאריכי הקייטנה: 11-22 באוגוסט

מספר נרשמים: כ-50

פעילות: 3 חדרי קונספט: חדר קולנוע, חדר יצירה וחדר משחקים. בכל בוקר התעמלות, ארוחת בוקר ופעילות מרוכזת (שיעור מוזיקה, שעת סיפור, סרט, סדנת בישול וכד') ולאחר מכן ארוחת צהריים ופעילות חופשית בחדרי הקונספט. בסיום הקייטנה נערכת מסיבת בריכה בביתו של מטלון - והילדים מכינים הפתעה להורים.

האם מפריע לעבודה: מטלון: "לא. נהפוך הוא - הקייטנה נערכת בבניין המשרדים של עורכי הדין, אבל הילדים במתחם נפרד. לא רק שההורים רגועים שילדיהם נמצאים בידיים טובות ומקצועיות בימי הקיץ, אלא שהם קרובים יותר מתמיד - והתפוקה דווקא עולה".

תשלום: חינם.

מרכז הפיתוח של מיקרוסופט


מנכ"ל: יורם יעקבי

מספר עובדים: יותר מ-600

גילאים: קטנים - 4-7; גדולים - 8-12

תאריכי הקייטנה: 22-18 באוגוסט

מספר נרשמים: יותר מ-100 ילדים בשני אתרים (הרצליה וחיפה)

פעילות: הילדים משתלבים ישירות בעולם התוכן של ההורים שלהם - פיתוח תוכנה. בחברה מציעים קייטנות בארבעה מסלולים: יצירת משחקים ובניית אתרים; צילום דיגיטלי ועיצוב גרפי; Game modding ואנימציה מצוירת; אנימציה ועיצוב גרפי.

האם מפריע לעבודה: יעקבי: "הקייטנה לא מפריעה למהלך העבודה - להיפך, דווקא בתקופה שבה העובדים טרודים בדרך כלל בטלפונים לתיאום עם סבים, סבתות ובייביסיטר, אנחנו מאפשרים להם ראש שקט. הם יודעים שהילדים נחשפים לתכנים בעלי ערך ולחוויה של טכנולוגיה, ואנחנו יודעים שנתנו לעובדים שלנו פתרון אמיתי ואיכותי".

תשלום: סירבו למסור.

מוטורולה סולושנס


מנכ"ל: שמעון דיק

מספר עובדים: יותר מ-1,200

גילאים: קטנים - 6-10; גדולים - 11-15

מספר נרשמים: 275

תאריכי הקייטנה: 4-22 באוגוסט (סבב שני)

פעילות: פעילויות בנושא עולם השמים, המוזיקה, הכימיה ועוד. לקבוצה הבוגרת יותר מוצעת סדנת קולנוע, שבה ילמדו לתכנן, לערוך, לצלם ולהפיק סרטים.

האם מפריע לעבודה: ניר פרייד, מנהל משאבי אנוש של מוטורולה סולושנס באזור אירופה, אפריקה וישראל: "קייטנות הקיץ הן חלק ממדיניות ארוכת שנים לרווחת העובדים. נוכחות הילדים במקום העבודה מחזקת את הקשר של המשפחה עם החברה. כאשר הילדים רואים את ההורים בסביבת העבודה זה יוצר אצלם תחושת הזדהות. הקייטנות מאפשרות להורים להגיע לחברה ולעבוד בראש שקט".

תשלום: השתתפות של 500 שקל.

סלקום


מנכ"ל: ניר שטרן

מספר עובדים: 7,000-6,000 (לפי הערכות בשוק)

גילאים: 4-9

תאריכי הקייטנה: 11-15 באוגוסט, 18-22 באוגוסט

מספר נרשמים: 280

פעילות: בכל יום נושא אחר - "שיא הספורט והעולם" - במתחם אתגרי שיוקם באולם ספורט; "שיא המדע וכישופים" - תוכנית מדע בהנחיית מכון ויצמן; "שיא חיות וטבע" - פינת חי שתוקם באולם ספורט.

האם מפריע לעבודה: רגינה בקלינסקי-קורץ, אחראית רווחה: "הקייטנה לא מפריעה לתפוקות בעבודה. ההפך הוא הנכון - הקייטנה מתקיימת במתחם גדול ומיוחד במשרדי החברה, אשר אינו נמצא בסביבת המשרדים, כדי שלא להפריע לעובדים בזמן העבודה. בנוסף ילד שמגיע עם ההורה לעבודה מייצר תחושת גאווה לילד ולהורה".

תשלום: השתתפות של 500 שקל.