קרן CSS הבריטית מחפשת השקעות נוספות בישראל

ג'רי מזרחי, מנהל הקרן, ביקר בישראל בשבוע החולף במטרה לאתר השקעות נוספות ■ CSS פועלת בהיקף קטן יחסית ומשקיעה 1-2 מיליון פאונד (1.5-3 מיליון דולר) בכל סבב גיוס

לאחר שהשקיעה ב-15 חברות ישראליות בעשור האחרון, מתכוונת קרן ההשקעות הלונדונית CSS Europe להרחיב את פורטפוליו ההשקעות בישראל. ג'רי מזרחי, מנהל הקרן, ביקר בישראל בשבוע החולף במטרה לאתר השקעות נוספות. מהקרן נמסר כי היא מתכננת להשקיע בלפחות שתי חברות נוספות עד סוף 2013.

CSS פועלת בהיקף קטן יחסית ומשקיעה 1-2 מיליון פאונד (1.5-3 מיליון דולר) בכל סבב גיוס. בהתאם, הקרן נכנסת בעיקר לחברות בשלבים מוקדמים, אם כי אינה מגבילה את עצמה לסבבים אלו, כפי שעושים לעיתים בקרנות בהיקפים קטנים, ומשתדלת להמשיך עם החברה, במידה ונדרש, גם לסיבובים מתקדמים יותר. דוגמא להשקעה כזו היא חברת הקלינטק מפל, בה השתתפה הקרן בשני סבבי הגיוס האחרונים בהיקפים של 2-2.5 מיליון דולר כל אחד.

על פי המספרים שמספקת CSS, היא השקיעה עד כה כ-50 מיליון פאונד (75 מיליון דולר) בחברות ישראליות מאז החלה לפעול בשוק הישראלי ב-2001, היקף בינוני לקרן שפועלת בישראל. בנוסף לשוק הישראלי, פועלת הקרן גם באנגליה ומערב אירופה, ארה"ב, אלבניה והפיליפינים.

החברות שבהן השקיעה הקרן לא הגיעו לאקזיטים בולטים בשנים האחרונות, אולם חלקן הפכו לנזילות. ספקית פתרונות ה-IPTV, PeerTV, הצטרפה לבורסת ה-AIM בלונדון בשלהי 2010, עם גיוס צנוע של כ-2.5 מיליון דולר, והתמזגה לאחר כחצי שנה עם חברת פורטפוליו אחרת של CSS בשם Digitek.