גט טקסי תתחרה בשוק המוניות הצהובות בניו-יורק

תציע הזמנה מראש של מכוניות יוקרה, שמחירן יקר מעט מזה של המונית ■ השלימה גיוס של 12 מיליון דולר ■ צפויה להגיע לרווחיות עד סוף השנה ולהכנסות ברוטו של 120-130 מיליון דולר ■ וגם: האם החברה שוקלת הנפקה בבורסה כלשהי?

חודשים ארוכים המתינה גט טקסי, החברה הישראלית המפעילה אפליקציה להזמנת מוניות מראש, לכניסתה לניו-יורק. עיכובים רבים, שלהם אחראים בין היתר איגוד המוניות והרגולטור המקומי, הביאו אותה לעמוד בצד הדרך ולחכות לאישורים - מצב שהיא לא הכירה משווקים אחרים בהם היא פועלת, בהם רוסיה, בריטניה וישראל.

היום היא סוף סוף משיקה את השירות שלה בניו-יורק, אך דווקא כאן היא לא תפעל בעסק הליבה - הזמנת מוניות - אלא תתחרה בהן. בניו-יורק פועלות מוניות צהובות לצד מכוניות שחורות (livery cabs) שמשמשות את הנוסעים בעיר. בגט טקסי החליטו לעבוד דווקא עם המכוניות השחורות, שנחשבות למכוניות יוקרה ומחיר הנסיעה בהן גבוה מעט מזה של מונית צהובה, לאור הבנתם כי יתקשו להביא ערך מוסף לשוק המוניות הניו-יורקי.

"הבנו שיכול להיות שאין צורך בכך", מסביר סמנכ"ל השיווק נמרוד מאי. "קל לתפוס מונית במנהטן. אתה עומד ברחוב ויש לך מאות מוניות שמסתובבות בשביל לאסוף אותך. מצד שני, דווקא בשעות השיא כשאתה צריך מונית, אז קשה למצוא. וכאן אנחנו נכנסים לתמונה".

לפיכך, תפעל גט טקסי תחת המותג G-Car, בין היתר לאור האיסור על השימוש במונח Taxi, ותציע שירות הזמנה מראש של מכוניות שחורות במסגרת שיתוף פעולה עם ציי רכב קיימים בניו-יורק.

גט טקסי תפגוש לא מעט תחרות בשוק הניו-יורקי. המתחרה העיקרית היא חברת Uber, שזוכה להרבה הערכה ויחסי ציבור, ופועלת שם כבר כשנתיים. לדברי מאי, ההבדל העיקרי בין שתי החברות, הוא העובדה ש-Uber מציעים תמחור דינמי למוניות - ככל שקשה יותר להשיג מונית, אז המחיר עולה (בדומה מעט למודל שעליו עובד הנתיב המהיר בישראל). "אנחנו מציעים מחיר קבוע. יש שקיפות מלאה ולנו יש גם שירות לקוחות שפועל 24 שעות ו-7 ימים בשבוע וגם שירות לעסקים".

המנכ"ל והמייסד שותף של גט טקסי, שחר וייסר, אמר היום כי "כשהקמנו את החברה חלמנו להעניק למשתמשים שלנו אפליקציה שתפעל בכל טריטוריה ובכל שפה בעולם, ואנו שמחים לראות את החזון שלנו הולך ומתממש. אנו שמחים להביא לתושבים ולמבקרים הרבים בניו-יורק את הטכנולוגיה החדשנית של Get Taxi ואת חוויית המשתמש הטובה, הנוחה והמתקדמת ביותר".

כבר חושבים על הנפקה?

אבל החדשות המעניינות יותר נוגעות דווקא לפן הכלכלי. גט טקסי הודיעה היום כי השלימה סבב גיוס שלישי של 12 מיליון דולר מהמיליארדר לן בלווטניק באמצעות הקרן שלו ומהקרן קריאוס קפיטל. הסבב הנוכחי מביא את היקף הגיוסים שלה עד היום ל-42 מיליון דולר. הגיוס הנוכחי, מסביר ברנר, אמור להעמיק את האחיזה בשווקים הנוכחיים ואת הפעילות בניו-יורק ובארה"ב.

החברה גם חשפה היום נתונים כספיים על הפעילות וציינה כי היא רושמת מדי רבעון גידול של 50% בהכנסות, רובן מגיעות מרוסיה. צמיחה זו תביא את גט טקסי לרווחיות עד סוף השנה ולהכנסות ברוטו של 120-130 מיליון דולר. נתונים אלה עשויים בהחלט לסלול את דרכה של החברה להנפקה ולא מן הנמנע שהחברה כבר החלה לפעול בנושא.