מסתמן: תקציב יו-בנק יעבור לברוקנר-נטע-יער

תקציב הפרסום של יו-בנק מטופל מאז 2006 בפרסום דחף, והיקפו ב-3 השנים האחרונות היה במצטבר כמיליון דולר במחירי מחירון

אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, תקציב הפרסום של יו-בנק יעבור למשרד הפרסום ברוקנר-נטע-יער. זאת, בתום מכרז שנמשך מספר שבועות בו לקחו חלק משרדים נוספים, בהם פרסום אברהם, זרמון DDB והביילינים.

תקציב הפרסום של יו-בנק נוהל במשרד הפרסום דחף מאז שנת 2006. המשרד קיבל את התקציב בתחילת 2006, כחלק מההיערכות להשקת השם יו-בנק והשימוש באות U כאייקון מוביל.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי ב-3 השנים האחרונות הוציא הבנק על פרסום בסך-הכול כמיליון דולר במחירי מחירון. היקף תקציב השיווק נאמד ב-4 מיליון שקל.

עם זאת, כמו כל מותג בנקאי או כזה הפועל בשוק ההון, יש למותג אפיל מסוים, בעיקר עבור משרדי פרסום בינוניים, ולכן התמודדו עליו לא פחות מ-4 משרדים.

יו-בנק, שפועל בעיקר בתחום הבנקאות הפרטית ושוק ההון, הוא חברה-בת של הבנק הבינלאומי, שרכש אותו כשנתיים לפני ההתקשרות עם דחף.

עד לבחירת השם הנוכחי עבר שם הבנק מספר גלגולים, שנבעו בין היתר משינויי הבעלות עליו.

הבנק, שהחל לפעול בשנת 1934, הוקם תחת השם "בנק ארץ ישראל לתועלות אשראי". באמצע שנות ה-60 רכש אותו הברון רוטשילד, ושמו שונה ל"בנק כללי לישראל".

בשנות ה-90 נרכש הבנק על-ידי קבוצת אינווסטק הבינלאומית, ושמו הפך לבנק אינווסטק. ב-2004 רכשה אותו קבוצת הבנק הבינלאומי הראשון, ושמו שונה ליו-בנק.

זהו תקציב הפרסום השלישי של בנק שיוצא בחודשים האחרונים למכרז: הראשון היה של בנק אגוד - מכרז שבוטל בסופו של דבר, כשהוחלט להותיר את התקציב בידי משרד הפרסום לעומק התודעה. מכרז אחר פורסם על תקציב בנק יהב, שבו זכה משרד הפרסום LEAD.

עידית פוגל, מנהלת שיווק ואסטרטגיה ביו-בנק, אישרה כי הבנק נמצא במשא-ומתן מתקדם לניהול תקציב הפרסום של הבנק.