אליאב בן שמעון: מס על יריעות ביטומניות תעלה מחיר הדירות

מנכ"ל התאחדות בוני הארץ מזהיר את משרד הכלכלה לא להטיל מס על יבוא יריעות ביטומניות, המשמשות כתשומה לבנייה ולתשתיות

התאחדות בוני הארץ מזהירה את משרד הכלכלה בראשותו של נפתלי בנט מפני עלייה נוספת בעלויות הבנייה מחירי הדירות, זאת באם תתקבל דרישת חברת פזקר להעלות את המיסוי על יבוא יריעות ביטומניות. כך עולה ממכתב ששלח אליאב בן שמעון מנכ"ל התאחדות בוני הארץ ליאיר שירן, ממלא מקום הממונה על היטלי הסחר במשרד הכלכלה.

לטענת התאחדות בוני הארץ, הטלת היטל היצף, שכעת נבחנת על ידי שירן תביא להתייקרות במחיר תשומת בנייה זו. "אם תאושר בקשת פזקר המחזיקה כ-60% מהשוק, להעלות את המס", מסבירים בהתאחדות, "הדבר יביא לזינוק במחירי האיטום ולעלייה של אלפי שקלים בעלויות הבנייה".

בן שמעון כתב במכתב כי: "יריעות ביטומניות מהוות תשומה הן בבנייה למגורים והן בתשתיות, כאשר כל צמצום בתחרות או הגבלה על ייבוא תביא לעלייה במחירן. בדיקת ההתאחדות העלתה כי התלונה בעניין הוגשה למשרדכם בשנית ובהתאם נפתחה על ידכם בשנית חקירה בדבר הצורך בהטלת היטל היצף על יריעות ביטומניות. לא למותר לציין כי, התלונה הקודמת בעניין הגיעה לידי דיון בפני הוועדה המייעצת לעניין היטל היצף והיטל משווה בראשות יו"ר הועדה - ד"ר ליפא מאיר, התקיימו דיונים בעניין בהשתתפות כל הצדדים והחברות הנוגעות בדבר, ובסופו של יום לא נתקבלו הטיעונים שבבסיס התלונה ולא הוטל היטל כאמור".

עוד במסגרת המכתב נטען כי ההתאחדות צירפה לפנייתה עבודה כלכלית מקיפה המנתחת מדוע אין כל מקום להטלת ההיטל, וזאת מהיבטים העובדתיים, הכלכליים והוראות החוק גם יחד. כמו כן הוצגה משמעות הטלתו של היטל ההיצף והנזק שאמור להגרם לציבור הקבלנים והבונים, ולענף הבניין והתשתיות.

"לאור האמור לעיל" מסכם בן שמעון את הפנייה, "ובנסיבות הנוכחיות בהם כלל מקבלי ההחלטות במדינת ישראל מנסים לפעול למניעת ריכוזיות בכלל ולצמצום החסמים והמגבלות בענף בפרט, תוך הסרת חסמי ייבוא למיניהם, יהא זה נכון שבעתיים לבחון במשנה זהירות את הצורך בקבלת ההחלטה על הטלת היטל ההיצף שמשמעותה העיקרית תהיה עליה במחיר תשומה בענף הבניין על כל המשתמע מכך".

ממשרד הכלכלה נמסר בתגובה כי: "משרד הכלכלה אכן בודק את הנושא. הבדיקה עדין לא הסתיימה וטרם התקבלה כל החלטה בנדון".