הדולר ירד עוד 0.25% לשפל שלא נראה מעל שנתיים

האירו ירד ל-4.723 שקלים ■ פעיל בשוק: ""הדרך מתחת ל-3.5 שקלים סלולה; מינוי קרוב של נגיד בעל שם, ש'יפחיד' את הספקולנטים, עשוי להפוך את הקערה על פיה"

התחזקות השקל מול הדולר המשיכה גם היום (ו'), כאשר המטבע האמריקאי ירד ב-0.25% ל-3.53 שקלים, רמת שפל שלא נראתה מעל שנתיים. האירו ירד ב-0.1% ל-4.723 שקלים.

חרף העובדה כי בנק ישראל התערב השבוע במסחר במט"ח, ורכש מעל 100 מיליון דולר, היעדר של נגיד בנק ישראל במינוי קבע משפיע לרעה על שערו של הדולר, כאשר הספקולנטים מנצלים את העובדה כי "אין בעל בית ליד ההגה". בלי קשר לזהות הנגיד, שלשום פורסמו יתרות המט"ח לחודש יולי, שהצביעו על כך שיתרות המט"ח של ישראל נושקות לשיא - יותר מ-79 מיליארד דולר.

הדולר עצמו בדרך להשלים את אחד השבועות העגומים ביותר מתחילת השנה, עם ירידה של מעל 1%. מתחילת 2013, אגב, ירד המטבע האמריקאי ביותר מ-5%.

פעיל שוק עמו שוחח "גלובס" הבוקר מציין כי "דרכו של הדולר מתחת ל-3.5 שקלים סלולה. עם זאת, מינוי קרוב של נגיד בעל שם, ש'יפחיד' את הספקולנטים, עשוי להפוך את הקערה על פיה".

בבנק אגוד מציינים הבוקר, במסגרת הסקירה השבועית, כי נקודת ההתנגדות לצמד דולר- שקל מצויה ב-3.661 שקלים ונקודת התמיכה ב-3.538 שקלים.