ה"וורן באפט" של קנדה: "אני שורי מאוד לגבי ארה"ב"

ברוס פלאט, מייסד ומנכ"ל חברת ההחזקות Brookfield Asset Management המנהלת נכסים בשווי של יותר מ-100 מיליארד דולר בארה"ב, מציג גישה אופטימית לגבי כלכלת ארה"ב ומעדיף את שוק הנדל"ן

עם נכסים מנוהלים בשווי של 100 מיליארד דולר בארה"ב, ברוס פלאט, האיש שמכונה "וורן באפט של קנדה" אמר בראיון ל-CNBC כי הוא עדיין מעדיף להשקיע בארה"ב והוא אופטימי בכל הנוגע לכלכלת המדינה.

"אנו מאוד שוריים על אמריקה - ביצועי הכלכלה טובים מאוד", לדברי פלאט, מנכ"ל חברתBrookfield Asset Management. לדבריו, שוק הדיור, סקטור הייצור וסקטור הקמעונאות מתאוששים בקצב מהיר, כאשר במקביל הוא מביע אופטימיות לגבי מהפכת הגז שעוברת על ארה"ב.

חברת ההחזקות הקנדית שבראשה הוא עומד, מוגדרת כחברה גלובלית אלטרנטיבית לניהול נכסים, שמשקיעה בין היתר בנדל"ן, תשתיות ואנרגיה מתחדשת. החברה גם פועלת גם בתחום הפרייבט אקוויטי וההשקעות.

"אנו סבורים שהנדל"ן יהפוך לבסיס בתיקי ההשקעות של הלקוחות ב-10 השנים הבאות", לדברי פלאט. "נכסים ממשיים הם אינם השקעות עם הכנסה קבועה ולפעמים הם מבלבלים". פלאט טוען כי הערך של הנדל"ן עולה בתקופות של אינפלציה וכאשר חל שיפור כלכלי בארה"ב ומחוצה לה.

מעבר להשקעות בארה"ב, "באפט הקנדי" טוען כי הוא משקיע גם באירופה וגם בשווקים המתעוררים בשל העובדה שהרבה כסף זורם החוצה מהשווקים הללו וקיים שם פחות הון. מעבר לכך, פלאט מחפש הזדמנויות גם בשוק הסחורות. "קיימות הרבה חברות המבוססות על סחורות, מחזיקות בנכסי תשתיות ומחפשות משקיעים או שותפים".

בדומה לוורן באפט האמריקאי, פלאט טוען כי הוא מעדיף השקעות לטווח ארוך. "אנחנו רק מנסים להיות שותפים טובים לחברות גלובליות, ולהשקיע בהן למשך 25 או 50 שנה". ומה הוא ממליץ למשקיעים הפרטיים שמנסים לקנות מניות ונכסים במחירי תחתית? "אתם לא חייבים לקנות בתחתית של השוק, אתם פשוט צריכים להשיג תשואה הוגנת בטווח הארוך".