הפרמיירליג: נקים קואליציה נגד הזזת המונדיאל בקטאר לחודשי החורף

מחשש לפגיעה כלכלית: הליגה האנגלית מאיימת לבנות קואליציה יחד עם 207 מועדונים מרחבי היבשת נגד המהלך שמתכננת פיפ"א

בחלוף שנתיים וחצי, הבחירה של פיפ"א בקטאר כמארחת הגביע העולמי בשנת 2022 ממשיכה לעורר סערה בעולם הכדורגל.

"הטלגרף" מפרסם כי הפרמיירליג מובילה קואליציה ששמה לה למטרה למנוע את ההעברה של המונדיאל בעוד תשע שנים לחודשי החורף, עניין שנשקל ברצינות על-ידי פיפ"א, בשל החום הכבד ששורר בחודשי הקיץ באמירות הנפט הקטנה, שמגיע לעיתים למקסימום של 50 מעלות.

אלא שלטענת הפרמיירליג, שמגייסת לקואליציה שלה גם את ה-ECA (ארגון הקבוצות האירופי, בו חברים כ-207 מועדונים), לגביע עולמי בחודשי החורף עלולות להיות השלכות הרסניות. לדברי בכירים בהנהלת הליגה הבכירה באנגליה, טורניר חורפי עשוי לפגוע בתמחור זכויות השידור, ואפילו עלול לחייב את המועדונים לנסח חוזים מחודשים לשחקנים.

נזכיר כי באנגליה, חודשי החורף מהווים את שיא הפעילות של עונת הכדורגל, ובזמן שברוב אירופה יוצאים לפגרה בחג המולד - בכדורגל האנגלי מקיימים כמות גדולה של מחזורים דחוסים.

פיפ"א, בתחילה, תמכה בתוכניות של קטאר לבנות אצטדיונים מקורים על מנת להתמודד עם החום הכבד; כעת, בארגון הכדורגל העולמי שינו את עמדתם, וחוששים שבכל מקרה מזג האוויר יקשה על ההתנהלות של האוהדים שיגיעו לטורניר. נשיא הארגון, ספ בלאטר, אף התבטא לאחרונה כי "זה לא הגיוני" לשחק בחום כמו שצפוי בקטאר.

כך או כך, צפויה פיפ"א להתמודד בקרבות משפטיים ארוכים, בין אם תחליט להעביר את המונדיאל לחודשי החורף, ובין אם תקבע כי הגביע העולמי ב-2022 לא יכל להיערך בסופו של דבר בקטאר.

בינתיים, הוועדה המארגנת של קטאר 2022 הגיבה בחריפות לטענות מצד גרג דייק, יו"ר ההתאחדות האנגלית, לפיהן אירוח המונדיאל בקיץ יהיה "בלתי אפשרי". בקטאר אמרו ל-BBC: "ההחלטה להעניק את זכות אירוח הטורניר למזרח התיכון לראשונה בשנת 2022 היתה נכונה. אנחנו מוכנים לאירוח, בקיץ או בחורף. החלטה לשנות את התאריכים, אם תתקבל, לא תשפיע על תכנון בניית התשתיות שלנו".