אלשיך אישרה את ההסכם ב"מעריב": "הרע במיעוטו"

עפ"י ההסדר, בן-צבי יוותר על חובות העבר של "מעריב", ובמקביל יפרשו מהעיתון עוד כ-30 עובדים עיתונאיים וכ-50 עובדי דפוס, והמערכת תעבור לירושלים

בית המשפט המחוזי בתל-אביב אישר את הסדריו של שלמה בן-צבי מול העובדים ומול נאמני "מעריב".

על-פי המתווה שאושר, בן-צבי מוותר על גביית חובות העבר של "מעריב" לטובת קופת הנושים, ובמקביל יפרשו מהעיתון עוד כ-30 עובדים עיתונאיים וכ-50 עובדי הדפוס, ומערכת העיתון תעבור לשבת בירושלים.

השופטת ורדה אלשיך הביעה בדיון הסתייגות מההסכמים, למרות אישורם. לדבריה, היא שותפה להסתייגויות והחששות, אולם שיהוי נוסף עשוי לגרום נזק, ועל כן אין מנוס מביצוע התוכנית. לדבריה, ההסכם הוא "הרע במיעוטו, וכך אני עושה".

על-פי ההסכם מול הנאמנים שנחשף לראשונה ב"גלובס", בן-צבי ישיב לנאמנים ירון ארבל ושלמה נס 9 מיליון שקל בסך-הכול. בתוך כך, מוותר בן-צבי כאמור על כל חובות העבר של "מעריב". במסגרת ההסכם, הנאמנים יקבלו לידיהם את הזכות לגבות את כל חובות העבר של העיתון - ולהעבירם לקופת הנושים.

עוד נקבע כי בן-צבי יעביר לנאמנים 7 מיליון שקל באופן הבא: 2 מיליון שקל יועברו באופן מיידי לנאמנים באמצעות חילוט ערבות בנקאית שנמסרה להם בעבר, ועד ל-15 באוקטובר 2013 יועבר יתר הסכום. רק אז יועברו מלוא המניות של "מעריב" לידי בן-צבי. 2 מיליון שקל נוספים יועברו ב-4 תשלומים עד ליולי 2017.

כמו כן, כאמור, בן-צבי חתם בחודש שעבר על הסכמים מול ההסתדרות באשר לעובדי העיתון. עובדי הדפוס אמורים לקבל הסכמי פרישה מוקדמת מורחבים. העובדים העיתונאיים כבר ספגו את הקיצוץ בשכרם.