מיזם הסיבים מבקש רישיון להעברת שידורי טלוויזיה

מתכנן להעביר את כל הערוצים המועברים בטלוויזיה הדיגיטלית דרך הסיבים האופטיים שיפרוס ■ המטרה: למשוך לקוחות ולהתחרות כפלטפורמה ב-DTT

מיזם הסיבים האופטיים החדש מפתיע: ל"גלובס" נודע כי בשבוע שעבר ביקש המיזם משר התקשורת גלעד ארדן להתיר לו להעביר שידורי טלוויזיה.

המיזם מתכנן להעביר את כל הערוצים המועברים היום דרך הטלוויזיה הדיגיטלית (DTT) - דרך הסיבים האופטיים שיפרוס. המטרה היא למשוך לקוחות ולהתחרות כפלטפורמה בשידורי ה-DTT.

מטרת המיזם היא להניח סיבים אופטיים על גבי תשתיות חברת חשמל, לצורכי תקשורת והעברת אינטרנט מהיר, שיתחרה בתשתיות בזק והוט. פריסתו אמורה להתחיל כבר בנובמבר.

סוגיית השידורים מונחת כרגע לפתחה של היועצת המשפטית של משרד התקשורת ולפתחו של שר התקשורת ארדן, משום שמדובר בבקשה חריגה שמחייבת הענקת רישיון שידורים. יש לציין כי אם המיזם יקבל רישיון שידורים, הוא עשוי לייתר את הרפורמה שארדן מתכנן - הרחבת שידורי ה-DTT.

בשבוע שעבר ביקר בישראל ג'ונאס בירגרסון, היזם השבדי העומד מאחורי מיזם הסיבים האופטיים והאיש שמקבל את ההחלטות החשובות בעסק, ונפגש עם ארדן ועם פרטנר וסלקום כדי להציג להם את הפרויקט מנקודת מבטו.

במסגרת הפגישה העלה בירגרסון את הבקשה להעביר את הערוצים 1, 2, 10, 33, 23 ו-99, ונמסר לו כי הבקשה תיבדק, ככל הנראה בנפרד, משום שהמשרד אינו מעוניין לעכב את אישור הרישיון למיזם שנמצא בשלבים מתקדמים.

עוד נודע ל"גלובס" כי במסגרת הפגישה הציג בירגרסון את המודל כפי שהוא עובד בשבדיה, והותיר רושם חיובי שלפיו המחירים שיציע המיזם יהיו אטרקטיביים ותחרותיים.