גיא לוזון? "הגיבור הבלתי צפוי של הכדורגל הבלגי"

7 ניצחונות רצופים של המאמן הישראלי מאז פתיחת העונה בסטנדרד ליאז', הטובה ביותר של המועדון מאז 2007/08 - ומגל המחאה נגדו לא נותר כלום

בזמן שאבי לוזון מתמודד עם מתקפות מצד ממשלת ישראל, התקשורת הישראלית ואוהדי הכדורגל הישראליים, ועתידו בענף מונח על כף המאזניים - אחיינו, גיא לוזון, מייצג את המשפחה בכבוד רב בבלגיה. אין דרך אחרת לתאר את פתיחת עונת 2013/14 הפנומנלית של המאמן הצעיר בקבוצתו החדשה, סטנדרד ליאז'.

‏אמש (א') הגיע ההישג הכי משמעותי של לוזון עד כה: נצחון 0-2 מול יציעים מלאים במשחק חוץ ב"קריסטל ארנה" של גנק, אחד מהמגרשים הקשים ביותר בליגה הבלגית, שלאחריו אמר: "הראנו היום רק 30%-40% מהיכולות שלנו". המאזן שלו עד עכשיו? תשע נקודות ליגה מתוך תשע, שבעה שערי זכות, אפס שערי חובה, ומקום ראשון. גם בליגה האירופית הכל מתקתק ללוזון: דילג מעל רייקיאוויק האיסלנדית בסיבוב המוקדמות השני, עם 2-6 בצמד המפגשים; בסיבוב השלישי השלים 2-4 על קסאנטי היוונית; בשבוע הבא תתמודד ליאז' בפלייאוף מול דינמו מינסק הבלארוסית, קבוצה נוחה שהיא אמורה לעבור לפי כל התחזיות - ולהבטיח ללוזון את המשך משחקיו באירופה עמוק לתוך חודשי החורף, בשלב הבתים.

‏בסך הכל, רשם לוזון שבעה ניצחונות בשבעה משחקים רשמיים בסטנדרד, אבל הוא מסרב בינתיים להתרגש מהעובדה שמדובר על פתיחת העונה הכי טובה של הקבוצה מאז עונת 2007/08, אז אימן את ליאז' שוער העבר האגדי מישל פרודום. את אותה עונה, במהלכה שיחק בקבוצה סלים טועמה, סטנדרד פתחה עם שבעה ניצחונות. אותה עונה, אגב, הסתיימה באליפות של ליאז'. לוזון אמר אתמול אחרי הניצחון על גנק: "אני לא מכיר את הסיפור של העונה הזאת. מה שחשוב לי הוא להמשיך לנצח ולשמח את האוהדים".

‏‏***

‏אגב, אותם אוהדים, שלוזון "מחכה כבר להצגה שלהם במשחק נגד לובן ביום ראשון", לדבריו, וכזכור מחו נמרצות נגד הבעלים של ליאז', רולאן דושאטלה, לאחר שזה החליט למנות את המאמן הישראלי - בינתיים עצרו את ההפגנות שלהם. ככה זה אוהדי כדורגל: אין סם שמצליח להרגיע אותם יותר מניצחונות. אלו מהם שנסעו אתמול 50 ק"מ מליאז' לגנק כדי לעודד את הקבוצה, רקדו בסיום המשחק והריעו ללוזון לאחר שהתקרב ליציע להודות להם.

‏גם התקשורת הבלגית, שקיבלה בספקנות רבה את המינוי של לוזון (וקשה להאשים אותה: הוא בכל זאת המאמן עם הרקורד הכי חלש שנחת בקבוצת הפאר מזה שנים), מתחילה להפוך את התקליט שלה. סטף פאוול, פובליציסט של המגזין ‏‏SportFoot‏, כותב: "לגיטימי לתהות לגבי המהלכים שמבצע דושאטלה, אבל כל מי שמבקר את גיא לוזון הוא טיפש. לוזון עדיין לא הפסיד כלום, הביא איתו שיטות עבודה חדשות למועדון, ואנחנו חייבים לכבד את זה". ג'ון צ'פמן, מומחה הכדורגל הבלגי של המגזינים "פור-פור-טו" ו-"וורלד סוקר", כבר מכנה את לוזון "הגיבור הבלתי צפוי של הכדורגל הבלגי".

וזה לא נגמר: לודו ואנדוואלה, פרשן עיתון "האט ניוסבלדט", שהקדיש הבוקר את השער שלו לניצחון של סטנדרד בגנק, כותב: "בשלב זה, סטנדרד וגנק הן הקבוצות הכי טובות בליגה. לוזון מחדיר את האגרסיביות שלו בשחקנים. המינוי שלו מתברר כניצחון ענק של דושאטלה".

‏‏***

‏לוזון הוא כרגע מאמן הכדורגל הישראלי היחיד שמדריך קבוצה בחו"ל. בשנה שעברה עוד כללה המושבה את רן בן שמעון ורוני לוי בקפריסין, אבל הראשון חזר לארץ, להפועל ת"א, והאחרון נתקע ללא קבוצה. אם לוזון ימשיך בקצב הזה - הוא עוד יעשה את העונה הכי מוצלחת של מנג'ר ישראלי מעבר לים, מאז הסיפור הקצר אך הבלתי נשכח ההוא של אברם גרנט בצ'לסי.