עדי מאירי: "עמנואל רוזן נחקר מטעמים פופוליסטיים"

עדי מאירי, כתבת הפלילים ברשת ב': "כתב בכיר אמר לי 'את נראית טוב'. אח"כ הוא התקשר 5 פעמים לוודא שאני לא מוטרדת. זה טירוף" ■ "לקרוא לרוזן אנס, לטעון ל-100 תלונות נגדו? לא אצטרף לתא העיתונאיות כי אין בו גברים"

"לבן הגדול שלי יש פייסבוק. יום אחד הוא החליט שאם יהיו לו 30 לייקים, הוא יעלה תמונת פרופיל ושלח אותה אליי. חשכו עיניי. מה אני צריכה שכל העבריינים והשוטרים יראו את זה ויקשרו בינינו? מחקתי אותה מיד. אלה חלק מהסיכונים במקצוע שלי. נשואי כתבות הופכים להיות אויבים, ואויבים מרים".

כך אומרת כתבת הפלילים של רשת ב' בקול ישראל, עדי מאירי, בראיון למגזין "פירמה" שחולק למנויי "גלובס".

- מאיזה סוג של איומים את חוששת?

"עבריין גדול מאוד מתל-אביב איים עליי, כשניסיתי לראיין אותו באולם מעצרים. הוא אמר לי: 'עופי ממני, תיזהרי'. שוטר שהיה שם שאל אם אני רוצה להתלונן. אמרתי: 'לא, אתם לא תשתמשו בי לתפור לו תיק'. עורך הדין שלו עשה בינינו 'סולחה'. זה לא מאיים עליהם כשאת פונה לראיין אותם, אלא רק אם את פוגעת במקורות הפרנסה שלהם".

- היה חוסר דיוק בסיקור פרשת עמנואל רוזן?

"תא העיתונאיות חוטא למקצוע בעיניי. הן פוגעות במטרה שהן מצהירות עליה, הפמיניזם. עם רוזן זה היה הכי חמור. להתחיל סיפור בפייסבוק? זאת עיתונות? פייסבוק הוא במה לעברייני מקלדת. אם יש לעיתונאים מה לומר, שיאמרו את זה בכלי התקשורת שבהם הם עובדים. אם יש לך ראיות - תפרסם. אם אין - לך לאסוף אותן. לקרוא לרוזן אנס, להגיד שיש יותר מ-100 תלונות נגדו, איפה הן? המשטרה נגררה אחרי פופוליזם שלא במקומו, משיקולים שאינם במקומם.

"אני לא אצטרף לתא העיתונאיות, כי אין בו גברים, וזה לדעתי ירייה ברגל. את יודעת לאן זה הגיע? כתב בכיר אמר לי: 'את נראית טוב היום'. אחר-כך הוא התקשר 5 פעמים כדי לוודא שאני לא מרגישה מוטרדת. זה מראה לך את הטירוף. צריך להוקיע מטרידים, ואני בעצמי עברתי ניסיון לאונס בצבא, כשעליתי על טרמפ ובקושי נחלצתי ממנו. מאז אני רגישה לנושא, אבל הכול בגבול".

- יש תחרות בינך ובין הדס שטייף?

"היא לא חברה שלי ואני לא רואה בה מתחרה. אני והיא עובדות על עניינים אחרים לגמרי. אם את מדברת על מתחרים, אז גיא פלג מערוץ 2 הוא מתחרה, אבל גם חבר טוב, ואני מאוד מעריכה אותו. אני אוהבת את הסיפורים שהוא מביא".

- ואת אלה של שטייף?

"לא".

■ הראיון המלא עם עדי מאירי - במגזין "פירמה"