אמנות בסוף הקיץ: שתי תערכות בוגרים מרתקות יוצגו השבוע בגלריה שלוש

ביה"ס לאמנות במכללת ספיר בשדרות, במיצג "קינת הבצל" ■ "ההחלטה לתת לבוגרי אמנות מקום לתצוגה בגלריה מרכזית בעונת הקיץ, יוצרת עבורם הזדמנות להתנסות בחיכוך עם 'סצנת האמנות'"

קבוצת נשים צעירות ונאות, לבושות בשמלות ערב שחורות, מאופרות לאירוע, עומדות וקוצצות בצל. קוצצות וקולפות ומזילות דמעות החורטות את מסלולן בקווי איפור נוזלים על פניהן. אלו לא עובדות הקייטרינג אלא בוגרות ביה"ס לאמנות במכללת ספיר בשדרות, במיצג "קינת הבצל", שיעלה השבוע בערב הפתיחה של תערוכתן בגלריה שלוש בתל אביב.

המיצג הוצג לראשונה במסגרת יריד האמנות "צבע טרי" בחודש מאי, וריתק את הקהל. כעת הוא מוצג באופן אורגני עם התערוכה שנותנת ביטוי ליוצרותיו. הפעולה המשותפת היא אקט סימבולי המעיד על שיתוף פעולה עמוק יותר.

תערוכת בוגרי ספיר בגלריה שלוש כבר הפכה למסורת. נירה יצחקי, בעלת הגלריה, נמנית עם ידידי בית הספר. ההחלטה לתת לבוגרי אמנות מקום לתצוגה בגלריה מרכזית בעונת הקיץ, יוצרת עבורם הזדמנות להתנסות בחיכוך עם "סצנת האמנות", ועבור הגלריה זהו חלק מתרומתה לאמנים צעירים, שבמקרה של ספיר מגיעים רובם מהפריפריה. את התערוכה אצרו האמנים טל פרנק ואייל אסולין.

משב רוח מצפון

"לאן נושבת הרוח" שואלת לירון גולן בתערוכת בוגרי התואר השני באמנות באוניברסיטת חיפה, שנפתחה בסוף השבוע במוזיאון בת ים לאמנות. המיצב של גולן מורכב מ-300 שבשבות צבועות בשחור, התלויות על הקיר באופן שיוצר דפוס קישוטי של אריחי "משרבייה" מזרחיים או דגם גיאומטרי של כאפייה. לצידם מונחת קבוצת תופים, המעבירה, גם כשהיא דוממת, את תחושת "הרוח המזרחית", ורומזת על סביבת חיינו היומיומית.

התערוכה שאצרה רווית הררי מעניקה לעבודות הבוגרים הקשר מגובש, ומציבה אותן בחלל המיוחד והמעוגל של המוזיאון, כמכלול של עולמות נפרדים ונפגשים. הבוגרים עוסקים איש איש בעולמו. אבל אינם מנותקים מעולמנו של כולנו.

בעבודתה "אדמה של אף אחד" מציגה מעיין חיו ציורי נוף מופרכים, שמתארים עולם פנטסטי של חי וצומח שאינו קיים באמת. בטכניקה המשלבת ציור, רישום וקולאז' היא מזמינה את הצופה למעין "דיסנילנד", שלמרות תחושת הזיוף שעולה ממנו הוא מייצר חוויה רגשית ואקזוטית.

גלריה שלוש, מזא"ה 7, תל אביב, הפתיחה ביום ה' 20:00 מובי - מוזיאוני בת ים, רחוב סטרומה 6. הכניסה חינם.