משבר החדשות המקומיות: קרובים לפיטורי 150 עובדים

האוצר הודיע למועצת הכבלים כי לא נמצא פתרון למשבר בחדשות המקומיות

משרד האוצר הודיע למועצת הכבלים והלוויין כי לא נמצא פתרון לחדשות המקומיות. ל"גלובס" נודע כי לאחר דיונים שהתקיימו במשרד האוצר בנוכחותו של סגן השר מיקי לוי, לא הצליחו הצדדים להגיע למסקנה שתסדיר את החלטת רשות המסים לכלול את המע"מ בתשלומים המועברים למפיק החדשות.

משמעות הדבר היא הפחתה של כ-4 מיליון שקל בתקציב ליתרת השנה ופיטורים של עשרות עובדים.

אם יממש המפיק רם לנדס את כוונתו להפסיק ולהפיק את החדשות המקומיות, הן עומדות בפני סגירה עוד לפני סוף השנה, והמהלך יכלול פיטורים של כל 150 עובדי החדשות.

בשיחה עם האוצר הבוקר הובהר ליו"ר מועצת הכבלים והלוויין, נתי שוברט, כי סגן השר לוי לא הצליח למצוא פתרון לנושא, ועליו למצוא את המתווה הנכון להמשך קיומן של החדשות על-פי החוק.

סוגיית המע"מ

האוצר לא עמד למעשה בהוראתו של יו"ר ועדת הכלכלה אבישי ברוורמן, שקרא להם למצוא פתרון לסוגייה. בישיבה שהתקיימה בסוף השבוע האחרון בכנסת, הטיח ח"כ ברוורמן באנשי האוצר שוב כי עליהם למצוא פתרון לסוגייה במהרה.

החדשות המקומיות אמורות לפעול עד לסוף השנה בהפקת "קודה" של רם לנדס. על-פי המתוכנן במשרד התקשורת, הן אמורות לעבור בשנה הבאה להפקה פנימית של הכבלים והלוויין במסגרת ערוצי חדשות חדשים שיקימו. אולם, במהלך החודש שעבר החליטה לפתע רשות המסים לכלול את המע"מ בכספים המועברים להפקה.

ממשרד האוצר נמסר בתגובה: "לא התקיים דיון חירום בעניין. סגן השר נועד עם גורמים ברשות המסים לגבי סוגיית המע"מ, והייעוץ המשפטי חיווה את דעתו כי אין אפשרות לפטור מתשלום מע"מ בניגוד לחוק".