"בעיות נזילות בהתאחדות לכדורגל"? לא רק בישראל

התמוטטות של בנק בברזיל עשויה לגרום להתאחדות המקומית הפסדים של למעלה מ-13 מיליון דולר - יותר ממחצית מהרווחים שלה בשנת 2012

במהלך השנה האחרונה הגיעו דיווחים על בעיות נזילות בהתאחדות לכדורגל בישראל, וקבוצות שלא קיבלו את הכספים שמגיעים להן בשל כך. כעת מתברר שגם התאחדויות כדורגל גדולות יותר מרחבי העולם יכולות להיקלע למשברים כלכליים רציניים.

סוכנות הידיעות "בלומברג" מפרסמת כי ההתאחדות הברזילאית (CBF) עשויה לאבד מחצית מהרווחים שרשמה בשנת 2012, ולהיתקל בבעיות פיננסיות חמורות, בשל התמוטטות של הבנק המקומי Banco Rural. במהלך העשור האחרון הופקדו כ-13.14 מיליון דולר מכספי ה-CBF בבנק, שנסגר לאחר שראשיו הורשעו לאחרונה על-ידי בית המשפט העליון בברזיל בהלבנת כספים, "ניהול כושל של מוסד פיננסי", מתן שוחד, ואישומי שחיתות נוספים.

כעת, CBF, שרשמה הכנסות בגובה 168.3 מיליון דולר ורווח של כ-24.5 מיליון דולר בשנת 2012, עשויה לאבד את רוב הסכום שהפקידה ב-Rural, עקב תנאי הפירוק שנגזרו על הבנק, שהתמחה בהלוואות לעסקים קטנים ובינוניים.

יש לציין כי מרבית הכספים של CBF מנוהלים באמצעות בנק אחר - Banco Itau, שהעניק חסות בגובה של כ-13.2 מיליון דולר להתאחדות הברזילאית ולנבחרת הלאומית של ברזיל בשנת 2012.