זה לא האתלטיקה, טמבל

איך קרה שמהדורת "מבט" בערוץ 1 גברה ברייטינג על חדשות 10?

נו, טוב, היה להם את גמר ריצת ה-100 מטר לנשים, מתרצים כמה גורמים בערוץ 10 את העובדה שאחרי שנים ארוכות, הצליחה לראשונה מהדרות "מבט" של ערוץ 1 לעבור ברייטינג את המהדורה המרכזית של חדשות 10. גם התוצאות נשמעות כאילו נלקחו מאליפות העולם באתלטיקה: 6.9% לערוץ 1, 6.4% לערוץ 10.

אל תתנו לאתלטים השריריים לבלבל אתכם: ערוץ 10 נמצא בצניחה חופשית, בלי כל קשר לאליפות העולם באתלטיקה. העניין של הציבור הרחב במשחקים שנערכים במוסקבה הוא כמעט זניח, וודאי שהוא פחות משמעותית מהעניין שגילו אותם צופים במשחקים האולימפיים בבייג'ין ובלונדון, לא כל שכן במונדיאלים בגרמניה ובדרום-אפריקה, במשחקי ה"יורו", ועוד אירועים ספורטיביים ששודרו בלעדית בערוץ 1 ושהעניין בהם היה עצום.

אלא שאפילו בתקופות ההן, אפילו כשהשיקה את פורמט ה-HD שלה על רקע המונדיאל בדרום-אפריקה ב-2010, בשילוב עם האולפן החדש של "מבט", לא הצליחו בערוץ 1 להגיע לתחרות אמיתית עם ערוץ 10, וה"שיא" הקודם שלהם, בתקופת המונדיאל, היה 3 נקודות רייטינג פחות.

רק לפני פחות משנה, היה נדמה כי הסכנה לערוץ 10 אורבת מכיוונם של פוליטיקאים נקמנים שמצליפים בגבו בשוט הרגולציה, אבל האמת חייבת להיאמר: אם ההנהלה הקודמת של הערוץ הצליחה למשוך אותו בציצית ראשו כדי שיישאר מעל המים, הרי שההנהלה הנוכחית של הערוץ פשוט גורמת לו לקרוס אל תוך עצמו.

תמר איש-שלום, מגישה מוכשרת בזכות עצמה, אינה הבעיה כמובן אלא רק הסימפטום למחלה הסופנית שפקדה את מי שפעם היו לו טאלנטים כמיקי חיימוביץ' ויעקב איילון, ובעיקר היה לו קרב אמיתי (אם כי תמיד מעמדת נחיתות) מול חדשות 2, ואילו עתה הוא מפסיד אפילו לערוץ האגרה ההוא, ששרי האוצר והתקשורת רוצים לסגור מחוסר עניין לציבור.