אנליסטים על מיזוג אפשרי בין בבילון לאיירון סורס: "מקרה קלאסי של 1 1שווה יותר מ-2"

ערן יעקובי מדש ברוקראז': "חברה ממוזגת מעלה את הסיכוי להנפקה מוצלחת ורווחית" *בנק אגוד: "זה יהפוך את החברה לבבילון אחרת"

המגעים הראשוניים בין חברות האינטרנט המקומיות בבילון ואיירון סורס (IronSource) למיזוג אפשרי ביניהן, אשר נחשפו אתמול ב"גלובס", הזניקו את מניית בבילון הנסחרת בבורסה בת"א ב-12%. היום ירדה המנייה בכאחוז והחברה נסחרת כעת בשווי של 1.42 מיליארד שקל.

אנליסטים המכסים את בבילון - ויש רק שניים כאלה - הגיבו לדיווח בחיוב. ערן יעקובי, סמנכ"ל המחקר בדש ברוקראז', מסביר כי למרות שמדובר במגעים ראשוניים, הבשלת המיזוג בין השתיים היא בשורה גדולה עבור בבילון. מבחינה עסקית, אומר יעקובי, אם המיזוג יבשיל, הרי שהמכפילים והשווי בהנפקה אפשרית בוול סטריט של החברה הממוזגת יהיו הרבה יותר גבוהים מהנפקה של בבילון לבדה, כאשר חברה ממוזגת מעלה את הסיכוי להנפקה מוצלחת ורווחית.

איירון סורס ובבילון מגיעות לשרשרת המזון של עשיית הכסף מהאונליין ממקומות משלימים. הראשונה מספקת את אחת הפלטפורמות המוצלחות להפצת תוכנה, כש"החבילה" שלה כוללת את מחזור החיים המלא של התוכנה מרגע שהיא יוצאת מהחברה המפתחת, כולל הפצה, מציאת משתמשים, התקנה ועוד.

ייהנו מרווחיות גבוהה משמעותית

האופן שבו מגיע הכסף מההפצה הוא באמצעות שותפים - כגון בבילון - שמספקים בין השאר את הזרמת המשתמשים למנועי החיפוש, בעיקר גוגל. ברגע שיתבצע המיזוג בין החברות, תתבצע הפעילות המלאה של איירון סורס "בתוך הבית", וכך תאפשר לשתי החברות ליהנות מרווחיות גבוהה יותר באופן משמעותי. כמו כן, הקונסולידציה תספק לחברות מכפיל כוח בכניסה אפשרית לשוק המובייל, בהתרחבות לפתרונות נוספים, וכן תאפשר לנהל מו"מ מעמדה יותר חזקה מול שותפים אחרים.

בהיבט השווי, יעקובי מציין כי "זה המקרה הקלאסי של 1 ועוד 1 שווה יותר מ-2, כי זו התרחבות של חברה מספיק גדולה ומשפיעה, יחד עם החברה אולי-הכי-משפיעה היום בעולם בתחום הורדות והפצת המדיה". לשאלת "גלובס" בנוגע למחיר היעד, ענה יעקובי כי "מחיר היעד שלי למניה עומד על 39 שקל (גבוה ב-35% מהמחיר הנוכחי של מניית בבילון, ה.ק.), אך אם העסקה הזאת מבשילה - בבילון שווה הרבה יותר מכך".

בני דקל, אנליסט בנק אגוד, כותב כי "מדובר בעסקת מיזוג שפרטיה לא סגורים עדיין, אך אם תצא אל הפועל - זה יהפוך את החברה לבבילון אחרת. החברה מתעתדת לעשות מיזוג אנכי עם חברה הנמצאת מתחתיה בשרשרת המזון. המיזוג עשוי להקפיץ את בבילון משמעותית, כך שהיא תגדיל את נפח הפעילות שלה. לכשתושלם עסקת המיזוג, תהיה בבילון מחוזקת, גדולה ורווחית יותר", מאמין דקל.