מתערב במט"ח: האוצר ביצע עסקאות גידור בהיקף 325 מיליון דולר

במסגרת עסקאות הגידור המדינה ממירה התחייבויות דולריות בהתחייבויות שקליות ובכך מנטרלת את השפעת שער החליפין על החוב המגודר ■ היקף עסקאות הגידור נכון לסוף הרבעון השני עומד על כ-3 מיליארד דולר

משרד האוצר מנצל את שער הדולר הנמוך ומתערב בשוק המט"ח. יחידת ניהול החוב באגף החשב הכללי של משרד האוצר, הודיעה היום (ד') כי ביצעה במהלך השבוע האחרון מספר עסקאות גידור מסוג דולר-שקל על החוב במטבע חוץ בהיקף של 325 מיליון דולר.

אסטרטגיה זו היא כחלק מניהול הסיכונים של החוב הממשלתי והיא מתבצעת באופן שוטף במטרה לצמצם את החשיפה של תיק החוב הממשלתי לשינויים במטבע חוץ. במסגרת עסקאות הגידור המדינה ממירה התחייבויות דולריות בהתחייבויות שקליות ובכך מנטרלת את השפעת שער החליפין על החוב המגודר.

"תנאי השוק בימים האחרונים ובכלל זאת שער החליפין הנוכחי דולר-שקל תומכים בביצוע עסקאות הגידור, כחלק מתכנית העבודה השנתית של חטיבת המימון בחשב הכללי, ובתיאום עם בנק ישראל", נכתב בהודעת האוצר.

עוד עולה מהנתונים שפרסם האוצר, כי היקף עסקאות הגידור נכון לסוף הרבעון השני של 2013 עומד על כ-3 מיליארד דולר בלבד (כ- 10% ממלאי החוב החיצוני). נכון לסוף הרבעון השני של 2013 עומד החוב החיצוני של מדינת ישראל על כ-30 מיליארד דולר ומהווה כ-16.4% מסך החוב הממשלתי. כ-85% מסך החוב במט"ח הינו חוב דולר, כ-13% חוב ביורו והיתר במטבעות שונים.

שער הדולר, נזכיר, עדיין נסחר בין הבנקים בשפל של כשנתיים מול המטבע המקומי, אך התאושש היום במסחר בכ-0.65% ושערו היציג נקבע על 3.57 שקלים.