בעלי אג"ח BGI: לא להשקיע ב-IDB לפני האסיפות

מחזיקי האג"ח של החברה טוענים כי רכישת אמבלייז, שנועדה לשם ההשקעה באי.די.בי, מרוקנת את קופת החברה ■ על העסקה המתגבשת: "יצירת פירמידה עסקית נוספת שכל מטרתה לרכוש שליטה בפירמידה עסקית אדירה אחרת"

מחזיקי האג"ח של חברת BGI, שבשליטת המיליונר האוקראיני אלכסנדר גרנובסקי, מסרבים להרים ידיים במאבקם נגד ההשקעה המתוכננת מצד גרנובסקי באי.די.בי של נוחי דנקנר, זאת באמצעות חברת אמבלייז עליה השתלטה לאחרונה BGI.

מחזיקי האג"ח של BGI דורשים במכתב ששלחו באמצעות עורך דינם, גיא גיסין, לחברי הדירקטוריון בחברה כי "החברה לא תבצע פעולות כלשהן לביצוע העסקה עם אי.די.בי לפני תוצאות אסיפות האג"ח", הצפויות להיערך ביום שני הקרוב. בנוסף הם שולחים אזהרה לחברי הדירקטוריון של החברה, כי הם רואים בהם אחראים לגבי כל נזק שיגרם למחזיקי האג"ח בגין ההשקעה באי.די.בי.

לטענת מחזיקי האג"ח, עיון בפרטים שפורסמו ביומיים האחרונים בקשר עם העסקאות שמתכוונת החברה לבצע באמצעות אמבלייז, מגלה "תמונה קודרת מבחינת מחזיקי האג"ח" ושונה לחלוטין מזו שתוארה בשיחת הטלפון ביניהם לבין מנכ"ל החברה, יוסי שניאורסון, שטען כי העסקה לא תעשה על חשבון מחזיקי האג"ח.

"דומה כי אין אפילו צורך להעלות שאלות בדבר התבונה וההיגיון העסקי העומדים מאחורי רכישת השליטה באמבלייז, תוך יצירת פירמידה עסקית נוספת שכל מטרתה לרכוש שליטה בפירמידה עסקית אדירה אחרת (אי.די.בי, א.פ.) ותוך יצירת מינוף על מינוף מתמשך והגדלת הסיכון שעל כתפי נושי החברה." לשון המכתב.

בנוסף מציינים מחזיקי האג"ח כי העסקה הנרקמת עם אי.די.בי לא תייצר לחברה תזרים חיובי מהותי בטווח הנראה לעין, מה גם שלא מדובר על "השקעה סולידית" כפי שהתחייבה לכך החברה מול משקיעיה.

לטענתם רכישת מניות אמבלייז על ידי BGI נועדה להעמיד בפניהם עובדה מוגמרת מבלי שיוכלו לערער עליה. בהתאם ביצעו מחזיקי האג"ח חישוב על פי הנתונים הגלויים ודיווחי החברה. מחישוב זה עולה כי סך התחייבות החברה לעסקה שנחתמה בינה לבין אמלבייז עומד על כ-57.7 מיליון דולר, כ-205 מיליון שקל, כאשר בקופת החברה שוכבים כ-200 מיליון שקל. זאת למול חוב של כ-120 מיליון שקל למחזיקי האג"ח, שאמור להיפרע בשנה וחצי הקרובות.

במילים אחרות טוענים מחזיקי האג"ח כי לחברה אין תזרים מזומנים פנוי, שכן התחייבויותיה השוטפות עולה על סך הנכסים הנזילים שברשותה, זאת כאשר בעל השליטה, גרנובסקי, לא הוציא מכיסו כסף למימון העסקה, אלא השתמש בקופת המזומנים של BGI.

החישוב שלהם מתבסס על כך כי במועד החתימה למכירת מניות אמבלייז מידי נפתלי שני וקרן ההשקעות פורטיסימו (מדובר כל כ-20% ממניות אמבלייז) ל-BGI, שילמה החברה 26.5 מיליון דולר (סכום העולה על ההון העצמי שלה), בנוסף התחייבה החברה לבצע הצעת רכש בתקופה הקרובה בהיקף של 5% ממניות אמבלייז בהיקף של 6.3 מיליון דולר. זאת ועוד, לפורטיסימו ושני הוענקו שתי אופציות PUT אשר יכנסו לתוקף בעוד חצי שנה, בהיקף של 11.4 מיליון דולר ו-13.5 מיליון דולר בהתאמה.