הפסיקה של ביה"ד השווייצרי ששווה 8 מיליון שקל (לפחות) למכבי ת"א

ההעפלה האוטומטית של האלופה לשלב הבתים של הליגה האירופית שווה כסף גדול מאופ"א; הפירוט המלא של מפתח ההכנסות - בפנים

ההחלטה בסוף השבוע של ה-CAS, בית הדין הגבוה לערעורי ספורט בלוזאן, שווייץ, להעניק למכבי ת"א מקום אוטומטי בשלב הבתים של הליגה האירופית, לאור הרחקתה של מטאליסט חראקוב האוקראינית מהמפעלים האירופיים בגין הטיית משחקים, ודחיית הערעור שלה בנושא - סידרה לאלופה הישראלית הכנסה מובטחת נאה ביותר מאופ"א.

ארגון הכדורגל האירופי יחלק השנה סכום מינימלי של 1.3 מיליון אירו (6.1 מיליון שקל) לכל אחת מהמשתתפות בשלב הבתים. כל ניצחון בבתים יהיה שווה 200 אלף אירו למועדון של מיטש גולדהאר (950 אלף שקל), וכל תוצאת תיקו - 100 אלף אירו (480 אלף שקל). כמו כן, מכבי תקבל נתח מהסכמי זכויות השידור הקולקטיביים של הליגה האירופית (Market Pool). בעונה החולפת חלקו שתי הנציגות הישראליות ששיחקו בבתים של הליגה האירופית (הפועל ת"א ועירוני קרית שמונה) סך של 127,262 אירו מסעיף זה, ובעונה הקרובה הסכום צפוי להיות דומה. במידה ומכבי חיפה לא תצליח להעפיל לבתים (תתמודד בפלייאוף מול אסטרה ג'ורג'יו הרומנית), תוכל מכבי ת"א ליהנות מכל הסכום הנ"ל.

נציין כי מלבד כספים אלו, מכבי כבר גרפה מאופ"א 400 אלף אירו (1.9 מיליון שקל) עבור הופעותיה בשלבי המוקדמות של ליגת האלופות. המשמעות של קמפיין אירופי היא הכנסות מאפיקים נוסף, מלבד כספי אופ"א: מכירת כרטיסים ומיני-מנויים לשלושה משחקי בית באצטדיון בלומפילד, ומכירת שילוט במשחקים (בליגה האירופית ניתן למכור חלק מהשילוט האלקטרוני, בניגוד לליגת האלופות שם כל שטחי הפרסום נשמרים לספונסרים של אופ"א).

המשמעות של כל זה היא שמכבי ת"א, מעשית, כבר הבטיחה לעצמה 8 מיליון שקל הכנסות מהקמפיין האירופי, עוד לפני Market Pool, לפני שמכרה כרטיסים ושילוט לשלב הבתים ולפני שהשיגה בו אפילו נקודה אחת.