דן חלוץ יו"ר איגוד הכדורסל החדש - בכפוף להחלטת ביה"ד של האיגוד

הנהלת האיגוד הצביעה בעד המינוי של הרמטכ"ל לשעבר ברוב של 20 מצביעים מול 8 נמנעים; יאושר סופית לאחר שביה"ד ידון בעתירה שהגישה סיעת עוז

הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ נבחר היום (ג') ליו"ר החדש של איגוד הכדורסל, לאחר שהנהלת האיגוד התכנסה, ובחרה בו ברוב של 20 חברים, לעומת 8 חברי סיעת האופוזיציה עוז שנמנעו מלהצביע.

סיעת עוז, בראשות צביקה שרף, החליטה להימנע לא בשל התנגדות אישית לחלוץ עצמו - אלא לאור הליך המינוי, שלטענתם נעשה בצורה לא חוקית. ביום ראשון הקרוב ידון בית הדין העליון של האיגוד, בהרכב מורחב של חמישה דיינים, בעתירה שהגישה הסיעה נגד המינוי, כשרק לאחר מכן, במידה וביה"ד יאשר את המהלך - יהפוך חלוץ באופן רשמי ליו"ר החדש של האיגוד.

בחודשים האחרונים, לאחר התפטרותו של אבנר קופל מהתפקיד, שימש כיו"ר הזמני של האיגוד שמעון מזרחי, יו"ר מכבי ת"א.

חלוץ: "היענותי להצעה לקחת על עצמי בהתנדבות תפקיד זה באה על רקע הכרתי בחשיבות הלאומית של הספורט בכלל ושל ענף הכדורסל בפרט. אני רואה בתפקיד זה שליחות, אחריות ואתגר. בחרתי שלא להשתתף בישיבה ההנהלה היום מן הטעמים הבאים: א', אינני חבר הנהלת האיגוד; ב', אחד הנושאים המצויים על סדר היום הוא ההודעה על הצטרפותי להנהלה והצבעה על אישור מינויי לתפקיד היושב ראש.

"מאחר שאיני צד לתהליכים ואיני אמון על בדיקת תקינותם, אני מבקש להבהיר שגם אם יאושר המינוי לתפקיד, אני מבקש להמתין עם התחלת ביצועו בפועל עד לאחר השלמת ההליך המשפטי בפני בית הדין העליון של איגוד הכדורסל. כמי שהחוק הוא נר לרגליו אני חושב שראוי לתת לבירור המחלוקת המשפטית בין איגוד הכדורסל לסיעת עוז למצות את עצמו, בטרם אתחיל למלא התפקיד".