חברת ההפקה אבוט-המאירי חתמה על שת"פ עם קרן סינמה

הקרן תגייס הון לטובת פיתוח פורמטים טלוויזיוניים ■ ההסכם יקטין משמעותית את התלות של חברת ההפקה בגופי השידור בישראל

קרן סינמה חתמה על הסכם פיתוח תוכן עם חברת ההפקה "אבוט-המאירי". במסגרת זאת, הון שתגייס הקרן לטובת פיתוח פורמטים טלוויזיוניים יועבר לחברת ההפקה, שלמעשה תהפוך לזרוע הביצוע וההפקה של הקרן ותנהל את פעילותה בתחום זה.

מדובר במודל פעולה חדש בתעשיית התוכן הישראלית, במסגרתו היחס אל כל פורמט בפיתוח הוא כאל סטארט-אפ.

על-פי ההסכם, סביב כל פרויקט שייוצג על-ידי "אבוט-המאירי" - שהפיקה בין היתר את הפורמטים של "הישרדות", "טריני וסוזנה", "אקס פקטור" - ייחתם חוזה נפרד שיסדיר את היחס לסכומי ההשקעה והחלוקה ברווחים.

קרן סינמה, שמטרתה הייעודית היא השקעה בתוכן, תצא לגיוס הכסף בעבור השקעה ברעיונות שתביא חברת ההפקה.

לשני הגופים יהיה תמריץ לפתח פורמטים שיימכרו בארץ ובעולם בהצלחה, והתשואה ממכירות הפורמטים יחולקו בין שני הגופים.

הדבר מקטין משמעותית את התלות של חברת ההפקה בגופי השידור הישראלים, שבדרך-כלל מהווים את הגורם המשקיע בהליך ההפקה של כל פורמט, ולכן גם מחזיקים את עיקר הזכויות למורת רוחם של המפיקים.

קרן סינמה מצהירה בהודעה לבורסה כי מצבה הכלכלי אינו טוב, והיא יוצאת לגיוס הון. "השותף הכללי הצהיר בפני אבוט-המאירי על מצבה הקשה ועל היעדר תזרים מזומנים בקופת השותפות, לכן ידוע לאבוט-המאירי כי למועד חתימת הסכם זה אין בידי השותפות הכספים הדרושים לתשלום התמורה ולהשקעה בפרויקטים", נכתב.

פיתוח של פורמט ריאליטי חדש

בין שני הגופים כבר הוחלט על שותפות בפרויקט ריאליטי שחברת ההפקה מפתחת בימים אלה. תחילת ההפקה תלויה בהצלחת הגיוס.

"בימים אלה מתנהל משא-ומתן מתקדם בין אבוט-המאירי לבין גורם משדר להפקתו ולשידורו של הפורמט, אך נכון למועד דיווח זה טרם נחתם הסכם בין אבוט-המאירי לגוף המשדר", נכתב בהודעה לבורסה.

עוד נמסר כי הקרן תשקיע 1.56 מיליון שקל בהפקת הפורמט החדש ותקבל 30% מהרווחים של המכירה בחו"ל, כש-70% יעברו לחברת ההפקה ולגוף המשדר.