נתניהו מעניש את כץ: מוריד את ה"תשתיות" ממשרד התחבורה

החטא: שר התחבורה ישראל כץ הצביע נגד החלטת הממשלה לשחרר אסירים ■ העונש: ביום ראשון תעלה הצעת החלטה: להסיר את השם "תשתיות" ממשרד התחבורה ■ כץ: "אני מתכוון להמשיך ולהצביע נגד שחרור רוצחי יהודים"

ככה יעשה לשר שמצביע בהתאם לצו מצפונו ובניגוד לעמדת הממשלה? ביום ראשון צפויה לעלות על שולחן הממשלה הצעת החלטה: להסיר משמו של משרד התחבורה והתשתיות שבראשו עומד השר ישראל כץ, את המילה תשתיות. התואר יועבר למשרד האנרגיה שבראשו עומד השר סילבן שלום, שלאחרונה חלה התחממות ביחסיו עם ראש הממשלה ולאחר שנים של יריבות השניים קרובים מתמיד. זאת, לאחר שרק בקדנציה הקודמת העביר נתניהו את התואר תשתיות מעוזי לנדאו לישראל כץ.

כץ מעריך כי יש קשר בין ההחלטה לקחת ממשרדו את התואר לבין הצבעתו לפני כשבועיים נגד עמדת ראש הממשלה, כשהצביע נגד שחרור האסירים. בסטטוס שהעלה הערב בפייסבוק כתב שר התחבורה: "הצבעתי בממשלה נגד שחרור מחבלים רוצחים כתנאי לפתיחת מו"מ, זוכרים? היה לי אפילו ויכוח עם ראש הממשלה. ובכן, עכשיו מגיע 'העונש'. בישיבת הממשלה ביום א' יילקח משם משרדי: "התחבורה, התשתיות הלאומיות והבטיחות בדרכים", התואר "תשתיות" ויועבר למשרד הא...נרגיה והמים (בלי לשנות בעניין הסמכויות)".

על אף ה"עונש" שקיבל, מבהיר כ"ץ: "אני מתכוון להמשיך ולהצביע נגד שחרור רוצחי יהודים בכל עת שהנושא יעלה. אמשיך להוביל את מהפכת התשתיות והרפורמות בדיוק כמו שעשיתי עד עכשיו. השבוע נפתח מחלף גולני החדש".

גורמים בלשכת ראש הממשלה מסרו בתגובה כי אין שום קשר בין הצבעתו של כץ לבין ההחלטה לשנות את שם המשרד. לדבריהם, ההחלטה נולדה 18 יום קודם להצבעה על שחרור האסירים וכץ אף הביע את התנגדותו.