סולגניק ואלבק בדרך החוצה מאי.די.בי

השניים שימשו עד הצטרפותם להנהלת אי.די.בי כבכירים ברשות ני"ע ■ אי.די.בי: "נוצר קושי נקודתי בנוגע לביטוח נושאי משרה בקבוצת אי.די.בי" ■ אלבק השתכר 1.4 מיליון שקל ב-2012, סולגניק גרף 15 מ' ש' מ-2006

סאגת עתיד השליטה בקבוצת אי.די.בי מתקרבת לשיאה. ביום ראשון הקרוב צפוי שופט ביהמ"ש המחוזי איתן אורנשטיין להכריע האם תועבר הקבוצה לידי נושיה, ונראה כי לפחות חלק מבכירי הכוורת שסובבת את נוחי דנקנר, בעל השליטה הנוכחי, מרגישים את הקרקע בוערת תחת רגליהם.

ל"גלובס" נודע כי שוני אלבק, המשמש משנה למנכ"ל אי.די.בי, ואייל סוגלניק, משנה למנכ"ל ומנהל הכספים הראשי בקונצרן, הגישו לבעל השליטה דנקנר בקשה לפרוש מתפקידם.

דובר אי די בי מסר בתגובה: "לצערנו, בשל המצב המשפטי המורכב, נוצר קושי נקודתי בנוגע לסעיף מסוים בפוליסת ביטוחי הדירקטורים ונושאי המשרה של אי די בי אחזקות ואי די בי פתוח. אנו מנסים למצוא פתרון מהיר ויעיל לבעיה בסיוע משפטנים ויועצי הביטוח. אף מנהל או נושא משרה בכיר אחר בקבוצה לא ביקשו לעזוב בשל מצבה הפיננסי או העסקי ובוודאי לא בשל עניין כלשהו הקשור בבעלי מניות השליטה".

במשך השנים שבהן הוא שולט בקונצרן, ידע דנקנר לגייס לחברה לא מעט רגולטורים לשעבר, וריפד אותם במשכורות עתק ובמענקים שמנים. סולגניק ואלבק, שניהם יוצאי רשות ני"ע, נחשבים בשוק לבעלי מקצוע ותיקים ומוערכים בתחומם.

סולגניק הצטרף לאי.די.בי ב-2006, ובמהלך השנים שחלפו מאז גרף שכר ובונוסים בעלות של כ-15 מיליון שקל. סולגניק נחשב למי שהביא עמו לקונצרן יצירתיות חשבונאית שהניבה לקבוצה, בימים הטובים שלה, רווחי הון חשבונאיים גדולים. בשנים 1998-2005 כיהן סולגניק כרו"ח ראשי של רשות ני"ע, ולאחר מכן כמנהל מחלקת תאגידים ברשות. כמו כן, שימש חבר במועצת רואי החשבון, מועצת המוסד הישראלי לתקינה בחשבונאות, מועצת השמאים וועדות מקצועיות שונות.

אלבק נכנס לאי.די.בי בספטמבר 2011, רגע לפני תחילת הסאגה של הסדר החוב בקונצרן. בשל הזמן הקצר שחלף מאז, הסכום שצבר קטן בהרבה ועמד על 1.4 מיליון שקל בשנה. קודם לנחיתתו הרכה באי.די.בי, כיהן אלבק במשך כחמש שנים בתור היועץ המשפטי של הרשות וכיד ימינו של יו"ר הרשות הקודם, זוהר גושן (שאף הוא זכה לתגמול נאה של כ-4 מיליון שקל עבור שירותי תיווך לאי.די.בי).

הכוורת מתפרקת
 הכוורת מתפרקת