דיווח: אבו מאזן יכריז על בחירות חדשות ברשות הפלסטינית

מקורות ברשות מסרו כי בכוונתו של אבו מאזן לקיים בחירות חדשות לנשיאות ולפרלמנט, שעשויות להסתיים בהכרזה על חבל עזה כחבל מורד ■ המשמעות של מהלך כזה היא שרמאללה תפסיק להעביר כספים רבים לממשל חמאס

טלטלה ברשות הפלסטינית? מקורות ברמאללה מדווחים הערב (ו') כי יושב הראש אבו מאזן מתכנן לבצע בקרוב מהלך דרמטי: זימון בחירות כלליות בגדה המערבית.

אבו מאזן הקצה צוות של בכירים בפת"ח שיגבשו את המהלך במקביל לקיום המשא ומתן המדיני עם ישראל. ההכרזה, שנועדה לדחוף את חמאס לקיר, צפויה לכלול בחירות לנשיא וכן בחירות לפרלמנט.

גורמים ברשות אומרים כי מדובר בצעד שנועד לאתגר את חמאס. ברשות מתכננים לבקש מחמאס לתת לוועדת הבחירות המרכזית לארגן בחירות חופשיות גם בעזה. אם לא יתאפשרו שם בחירות, ישאיר אבן מאזן מושבים ריקים בפרלמנט לצירי עזה.

צעד כזה צפוי להוביל לכך שאבו מאזן יכריז על חבל עזה, בראשות ממשלת חמאס, כחבל מורד. המשמעות של הכרזה כזו היא בדיקה מחודשת של העברות הכספים של הרשות הפלסטינית לרצועת עזה. כיום עומד התקציב המועבר לעזה כל 49%-52% מהתקציב הכולל של הרשות הפלסטינית.

אבו מאזן על תהליך השלום: "לא אופטימי"

בפגישה שקיים אתמול אבו מאזן עם חברי הכנסת של מפלגת מרצ, הוא הביעתחושות מעורבות מחידוש תהליך השלום עם ישראל. "בשורה התחתונה, אין התקדמות בשיחות עד עכשיו. אני מקווה שאנחנו לא מבזבזים את הזמן ואינני אופטימי", אמר להם בפגישתם במוקטעה ברמאללה.

מנגד, למרות הספקנות בנוגע לדיונים בין הצדדים, השתדל אבו מאזן לשמור על אופטימיות בכל הקשור לתוצאה הסופית: "המזרח התיכון בוער וזאת ההזדמנות היחידה שלנו. אנחנו יכולים להגיע להסכם בתוך שישה חודשים". אבו מאזן קיבל הבטחה מיו"ר מרצ זהבה גלאון, כי מפלגתה תתמוך בהסכם עתידי, למרות ישיבתה באופוזיציה.

בשיחה עם חדשות 2 ניסה אבו מאזן לפנות ישירות לדעת הקהל הישראלית: "אני מכיר את החשש שלכם, אך ערב לכך שלקראת סיום מוצלח של משא ומתן, נתחייב לסוף כל התביעות. לא נבקש לשוב ליפו, עכו וצפת". יושב ראש הרשות הפלסטינית מתח ביקורת על ההתנהלות הישראלית סביב חידוש המו"מ. "אני רציתי שיתקיימו פגישות מדי יום או לכל היותר יומיים, משום שזמננו מוגבל, אך ישראל סירבה", אמר והוסיף כי ישראל סירבה גם למעורבות אמריקנית פעילה בדיונים.