הנדידה הגדולה: 100 מיליארד ד' עשויים לזרום לאפיק הזה

בסוסייטה ז'נרל מצטרפים לשורה ארוכה של בנקי השקעות ואנליסטים שמציגים גישה אופטימית בכל הנוגע לשוק המניות האירופי ■ "שוק המניות האירופי יהנה מזרימת הון של כ-100 מיליארד דולר בקרוב", מעריכים בבנק ההשקעות

בנק ההשקעות סוסייטה ז'נרל מיישר קו עם שורה ארוכה של אנליסטים וכלכלנים שנוקטים בתקופה האחרונה בגישה שורית בכל הנוגע לשוק המניות האירופי. לפי התחזית של אנליסטים בבנק ההשקעות, הון בהיקף של כ-100 מיליארד דולר עשוי "לנדוד" משוקי המניות בארה"ב, יפן והשווקים המתעוררים לעבר שוק המניות בגוש האירו.

בשבועות האחרונים, שוק המניות האירופי רשם התאוששות חדה, לצד שיפור משמעותי בנתונים הכלכליים (יציאה ממיתון ועלייה בסקטור הייצור) וברווחי החברות הגדולות, זאת בצל החשש מפני האפשרות כי ה'פד' יחליט לסגת מהתוכניות להקלה כמותית כבר בחודש ספטמבר.

צוות האנליסטים של סוסייטה ז'נרל שבחנן את תנועות ההון לעבר קרנות הנאמנות וקרנות הסל, מציג תחזית אופטימית מאוד לגבי שוק המניות האירופי. "שוק המניות האירופי יהנה מזרימת הון של כ-100 מיליארד דולר בקרוב", כתבו האנליסטים במזכר שפרסמו לאחרונה.

"אנו מאמינים כי אם ה'פד' יאט את רכישות האג"ח, יהיה זה לטובת הנכסים האירופים על חשבון הנכסים האמריקאים", נכתב במזכר. "למרות שתזרים ההון היה דליל במיוחד הקיץ, הנתונים האחרונים מאשרים כי תזרימי ההון נעים לעבר המניות האירופיות".

בינתיים, שוקי המניות האירופים רשמו תשואה נאה מאז תחילת השנה. מדד FTSE 100 הבריטי הוסיף לערכו כ-8.4%, מדד הדאקס הגרמני טיפס בכ-8.8%, בעוד מדד ה-Euro Stoxx 50 טיפס בכ-5.3%. זאת כאשר באותה תקופה ה-S&P 500 זינק בכ-15% ואילו הניקיי היפני טס בכ-30%.