"כל הצעדים אינם משפיעים על הביקוש הקבוע לדירות"

יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, אוהד דנוס: "שוב מסתבר שהממשלה זורה חול בעיני הציבור. שנת 2013 לא טומנת בחובה שום בשורה לציבור רוכשי הדירות"

הביקוש לדירות חדשות נמשך. בחודש יולי נרשמה עלייה של 20.5% במספר הדירות החדשות שנמכרו לעומת החודש הקודם. כך עולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו היום ומתייחסים לביקוש לדירות החדשות בחודש יולי 2013.

יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, אוהד דנוס, מסר בתגובה: "שוב מסתבר שהממשלה זורה חול בעיני הציבור. את הזינוק במכירת הדירות בחודש יוני הסבירה הממשלה בכך שציבור הרוכשים היה לחוץ מעליית המע"מ בתחילת יולי, ולכן הוא הסתער על הדירות. איך הממשלה תסביר את הזינוק במכירות בחודש יולי? בעלייה הצפויה במחירי הדלק?? ציבור רוכשי הדירות מבין כבר זמן רב שהממשלה לא עושה צעדים אמיתיים על מנת להוריד את המחירים. כל הצעדים, המיועדים לרסן את שוק המשכנתאות ואת שוק המשקיעים אינם משפיעים על הביקוש הקבוע לדירות בישראל, וכל שהם גורמים הוא לעלייה בדמי השכירות ולפחות התחלות בנייה חדשות - כשהמשמעות היא עלייה בביקוש ועלייה נוספת במחירים".

דנוס הוסיף: "עד שהממשלה לא תטפל באופן משמעותי בנושא ההיצע דבר לא ישתנה. המכרזים הרבים שמוציא המנהל בפריפריה גם הם זריית חול בעיני הציבור. זה נראה טוב מבחינת הכמויות על הנייר, אבל אף אחד לא טורח לספר שלמרבית המכרזים האלה אף יזם אינו ניגש. לצערי, עדיין לא ראיתי צעד אמיתי שיכול לרסן את מחירי הדיור, וכפי שצפינו עוד בתחילת השנה - שנת 2013 לא טומנת בחובה שום בשורה לציבור רוכשי הדירות".