גזית גלוב: ההכנסות מהשכרה גדלו בכ-1% ברבעון השני

המנכ"ל רוני סופר: "תוצאות הרבעון הושפעו במידה רבה מהיחלשות שערי החליפין של המט"ח כנגד השקל; בנטרול השפעה זו הצמיחה ב-FFO הייתה גבוהה יותר"

חברת הנדלן המניב גזית גלוב פרסמה הבוקר את תוצאותיה לרבעון השני של 2013. ההכנסות מהשכרה גדלו בכ-1% ברבעון והסתכמו בכ-1.286 מיליארד שקל לעומת כ-1.268 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ה-N.O.I הסתכם בכ-865 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל אשתקד. ה-F.F.O גדל בכ-3% והסתכם בכ-142 מיליון שקל לעומת כ-138 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הנקי המיוחס לבעלי מניות החברה הסתכם בכ-60 מיליון שקל לעומת רווח של כ- 288 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווח נובעת בעיקר משערוך נמוך יותר של נדל"ן להשקעה ונדל"ן להשקעה בפיתוח ברבעון לעומת הרבעון המקביל אשתקד וכן מהוצאות בעלות אופי חד פעמי כגון תשלומים בגין פירעונות מוקדמים לצורך מימון מחדש.

שיעור התפוסה ליום 30 ביוני 2013 עמד על רמה של כ-94.5% לעומת כ-95.0% ליום 31 בדצמבר 2012 וכ-94.5% ליום 30 ביוני 2012.

עליית הערך של נדל"ן להשקעה ונדל"ן להשקעה בפיתוח הסתכמה בכ-214 מיליון שקל לעומת כ-718 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

רוני סופר, מנכ"ל גזית גלוב מסר: "אנו מסכמים רבעון חיובי תוך שמירה על תזרים חזק מפעולות (FFO). תוצאות הרבעון הושפעו במידה רבה מהיחלשות שערי החליפין של המט"ח כנגד השקל ובנטרול השפעה זו הצמיחה ב-FFO הייתה גבוהה יותר. במהלך התקופה השבחנו את תיק הנכסים תוך הגדלת יתרות הנזילות, הורדת המינוף וחיזוק המאזן. כמו כן, ניצלנו את סביבת הריבית הנמוכה ופעלנו בצורה יזומה לגיוס חוב לטווח ארוך תוך הארכת המח"מ והורדת הריבית הממוצעת על החוב. הקבוצה מבוססת היום בעמדה מצוינת להמשיך בפיתוח עסקיה לצורך ניצול הזדמנויות עסקיות בשווקי הנדל"ן הגלובאליים".

שי ליפמן, אנליסט הנדל"ן של אקסנלס, אומר בעקבות הדו"חות כי "החברה פרסמה תוצאות טובות והיא ממשיכה להציג שיפור בכל הפרמטרים התפעוליים. אין ספק כי סביבת הריבית הנמוכה מיטיבה עם החברה". ליפמן מותיר את המלצת תשואת השוק לגזית גלוב ונוקב במחיר יעד של 48 שקל למניה, וממליץ גם על חשיפה ישירה לחברה הבת אטריום. "להערכתנו, צריך להיחשף ישירות לאטריום הצומחת והזולה יחסית, שהיא מובילת שוק במזרח אירופה ובעלת פוטנציאל צמיחה גבוה. לאור חוזקה הפיננסי של הקבוצה, לצד הרוח היזמית הנושבת בקבוצה והיציבות אותן מפגינות החברות הבנות, להערכתנו החברה בשלה (ולא נופתע אם היא כבר נערכת לכך) להמשך התרחבות ע"י ביצוע של רכישה נוספת משמעותית".