וואלה הודיעה על פרישה מיידית ממדידת האינטרנט

וואלה, המובילה בדירוג הרייטינג באינטרנט בישראל, הסירה כבר לפני שבוע את אמצעי המדידה באתריה, והיא אינה נמדדת יותר בדירוג היומי של ועדת המדרוג

רגע של משבר בתעשיית האינטרנט הישראלית. קבוצת וואלה, בעלת הרייטינג הגבוה ביותר מבין האתרים הנמדדים, הודיעה היום (ג') בצהריים בישיבת ועדת המדרוג של האינטרנט הישראלי על פרישה לאלתר מהמדידה.

למעשה, כך נודע ל"גלובס", וואלה הסירה כבר לפני כשבוע את אמצעי המדידה באתריה, והיא אינה נמדדת יותר בדירוג היומי שמפרסמת ועדת המדרוג.

ועדת המדרוג התכנסה היום לדיון בהפרות של אתר מאקו, שפרסם מודעות המציגות אותו כמוביל בתחום המובייל, על אף שוואלה כלל לא פרסמה את נתוני האפליקציות שלה.

בחודש שעבר, בכנס MAD של "גלובס", הביע מנכ"ל וואלה, אילן ישועה, אכזבה גלויה ממדידת הרייטינג באינטרנט, כשאמר: "לא קרה כמעט כלום מאז שהמדידה נכנסה, וזה מאכזב. המדידה לא הצליחה להביא את הפרסום הדיגיטלי למקום הראוי לו".

הוועדה למדרוג באינטרנט הוקמה לאחר מספר שנים שבהן ניסו השחקנים בענף למצוא דרך למדוד בצורה אובייקטיבית את נתוני הגלישה באתרים בישראל. את המדידה עצמה מבצעת חברת גמיוז, שזכתה במכרז שנערך בעבר בנושא. הנתונים מתפרסמים בכל חודש, החל מנובמבר 2011.

על-פי תקנון המדידה הראשוני, עלות מערכת המדידה מתחלקת בין כ-30 אתרים שמשלמים 70% מהעלות, ואילו 30% הנותרים משולמים על-ידי כ-15 משרדי אינטראקטיב, כאשר העלות לכל גורם נקבעת על-פי גודלו היחסי.