לא הושג הרוב הדרוש למחיקת דלק אנרגיה מן המסחר

קבוצת דלק הייתה צריכה היענות של לפחות 8.3% מבעלי המניות ■ מי שהכריע את הכף, הם כאמור קרנות ההשתלמות של המורים והגננות, שהחליטה להתנגד להצעת הרכש

למרות ההיענות של הגופים המוסדיים, ובהם פסגות והלמן אלדובי, להצעת הרכש שהגישה קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה לבעלי מניות הציבור בחברת דלק אנרגיה, לא הושג הרוב הדרוש למחיקת החברה מן המסחר. אחוז הניצעים שנענו להצעה עמד על 7.9%, 0.36% פחות ממה שהיה נדרש על מנת שההצעה תאושר.

שיעור המניות שנמצא בידי הציבור עומד על כ-13.3% מהון המניות של דלק אנרגיה, ובשביל שהצעת הרכש תיענה, הייתה זקוקה קבוצת דלק להיענות של לפחות 8.3% מבעלי המניות. למעט קרנות ההשתלמות של המורים והגננות, המחזיקות בכ-1.1% מהון המניות של דלק אנרגיה וסירבו להצעת הרכש, כלל הגופים המוסדיים נענו בחיוב להצעת הרכש.

חלק גדול מקרב המשקיעים הפרטיים של דלק אנרגיה, אשר חשבו כי ההצעה של קבוצת דלק אינה הוגנת, סרבו להצעה ואך ניסו לשכנע גופים מוסדיים להתנגד לה. למרות זאת, הגופים המוסדיים הגדולים המחזיקים במניות דלק אנרגיה פסגות (כ-2.1% מהון המניות) והלמן אלדובי (מחזיק בכ-1.1% מהון המניות) תמכו בהצעה.

מי שהכריע את הכף, הם כאמור קרנות ההשתלמות של המורים והגננות.
פסח לנצברג, מנכ"ל הקרנות, תיאר ל"גלובס" באופן ציורי מדוע החליטה ועדת ההשקעות של הקרנות לסרב להצעת הרכש: "לפעמים אצל זוג נשוי, יש צד אחד שרוצה להתגרש, כשלצד השני טוב עם מערכת היחסים הקיימת. בדלק אנרגיה יש אנשים מצוינים, ובזכות השותפות איתם העמיתים שלנו זכו לתשואות לא רעות. הקבוצה החליטה שהיא רוצה לרכוש את המניות, וזה לגיטמי מצדן, אבל אנחנו רוצים להמשיך ולהניב תשואות למשקיעים".

ההצעה שהגישה קבוצת דלק לבעלי המניות של דלק אנרגיה, כללה שלושה מרכיבים - יחידות השתתפות בשותפויות הבנות אבנר ודלק קידוחים הנסחרות במדד המעו"ף, מזומן, וכן מניות בחברת "דלק תמלוגים", שתירשם למסחר אם ההצעה הייתה נענית. על אף ששיפרה לפני מספר ימים את ההצעה, עדיין לא הצליחה קבוצת דלק למחוק את החברה, אך אם לשפוט על פי ניסיון העבר, המילה האחרונה עדיין לא נאמרה, ואולי בעתיד תגיע הצעת רכש נוספת - החמישית במספר.